91 firm w ciągu 15 lat zostało uhonorowanych tytułem „Marka Lubelskie”. Tegorocznych laureatów poznamy podczas sierpniowej gali „Ambasador Województwa Lubelskiego”. Urząd Marszałkowski przedstawił właśnie spot promujący to przedsięwzięcie. Na razie jednak nie wiadomo, gdzie będzie on emitowany.
Projekt „Marka Lubelskie” ruszył w 2007 roku. Jego celem jest promowanie renomowanych przedsiębiorstw z naszego regionu. Ponad połowa z wyróżnionych do tej firm jest związana z branżą spożywczą. Na liście są w sumie przedstawiciele dziewięciu branż, m.in. budowlanej, produkcyjno-mechanicznej, odzieżowej czy turystycznej.
- To ważny projekt, który promuje rodzime produkty i usługi. Te firmy są uznane ze względu na swoją wysoką jakość i innowacyjność i mogą walczyć z najlepszymi firmami w Polsce, ale również w Europie i na świecie. My jako urząd chcemy je wspierać i ten znak jest zastrzeżony dla najlepszych – mówi wicemarszałek województwa lubelskiego Zbigniew Wojciechowski. I dodaje: - Wielokrotnie właściciele firm z naszego regionu zapewniali mnie, że ten znak uwiarygodnia ich, zwłaszcza w kontaktach zagranicznych. Partnerzy z zagranicy bardzo sobie cenią to, że lokalne władze ręczą za miejscowe firmy. Jest to postrzegane jako gwarancja wysokiej jakości produktów i usług.
Urząd na początku roku zlecił przygotowanie kampanii promocyjnej znaku „Marka Lubelskie”. W jej ramach wykonana została sesja zdjęciowa, z której zdjęcia znalazły się w katalogu przedstawiającym wszystkich laureatów. Powstało także stoisko promocyjne o pow. 20 mkw., które swoją premierę miało na majowych targach Warsaw Food Expo, jednej z dwóch największych imprez w kraju poświęconych branży rolno-spożywczej. Wykonane zostały także spoty radiowe i telewizyjne w języku polskim i angielskim. Na razie jednak nie wiadomo, gdzie będą one emitowane.
- Ich emisję planujemy w sierpniu. Jesteśmy w trakcie procedury i jeszcze nie mamy więcej informacji – mówi Elwira Lorenz, dyrektor marszałkowskiego Departamentu Gospodarki i Wspierania Przedsiębiorczości.
Wspomniana kampania promocyjna kosztowała 214 tys. zł.