Powstał „Przewodnik wirtualny po Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku Lubelskim”. Bezpłatnie oglądają go już szkoły, biblioteki i domy kultury. W sieci można zobaczyć próbkę jego zalet.
– W celu popularyzacji naszej historii i kultury wydaliśmy wspólnie z Lubelskim Klubem Biznesu przy wsparciu sponsorów 4500 płyt z „Przewodnikiem po Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku Lubelskim". Zostały one wysłane nieodpłatnie do 1900 szkół naszego województwa (po 2 płyty) oraz po jednej płycie do 583 bibliotek, 100 szkół lubelskich i 17 domów kultury – wylicza Bartłomiej Bułtowicza z firmy FOTOGRAFIKA, pomysłodawca, wykonawca i koordynator projektu.
Zastosowanie nowoczesnego oprogramowania i wysokiej jakości fotografii umożliwiło powstanie CD, która jest cenną pamiątką z Lublina dla turystów ale także może być wartościową pomocą w nauce historii, historii sztuki czy religii dla młodzieży i studentów. – Dlatego gratisowo dostało przewodnik tyle placówek, zwłaszcza, że przychylnie je ocenił kurator oświaty – dodaje Bułtowicz, który informuje, że wydawnictwo jest jego efektem współpracy z Muzeum Lubelskim i Filharmonią Lubelską.
– Przygotowujemy kolejne wydanie w oryginalnej okładce kolekcjonerskiej. 1500 sztuk przewodnika trafi do bezpłatnej dystrybucji wśród partnerów przedsięwzięcia (muzeum, filharmonia) oraz współpracujących z nami: Kuratorium Oświaty, Lubelskiego Klubu Biznesu i sponsorów. Część nakładu skierowana zostanie do Sejmu RP i Parlamentu Europejskiego – planuje Bartłomiej Bułtowicz.
Patronami medialnymi oprócz lokalnych mediów są: TVP Historia i Culture.pl. Sponsorem strategicznym wydawnictwa została Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy SA.
O jakości wydawnictwa, urodzie pokazywanego miejsca i funkcjonalności przewodnika można się przekonać oglądając spot na Facebooku.