Jesteś muzykiem, aktorem, prowadzisz warsztaty? Chcesz znaleźć się w programie Centralnego Placu Zabaw, Mostu Kultury, Wirydarza Centrum Kultury?
Most Kultury i Wirydarz CK startują w lipcu, Centralny Plac Zabaw w sierpniu. Program właśnie powstaje.
– Moglibyśmy to robić siłami CK, ale chcemy się tymi pieniędzmi podzielić – mówi Rafał Koziński, zastępca dyrektora Centrum Kultury. „Te pieniądze” to środki zewnętrzne. – Pracownicy Centrum Kultury złożyli kilkadziesiąt projektów o ministerialne granty. Udało się zdobyć 1,3 mln zł na 13 różnych projektów.
Część z tych pieniędzy ma trafić do artystów i animatorów, których pandemia dotknęła najbardziej. Głównie dlatego, że nie pracują na etatach, a zapotrzebowania na jakiekolwiek działania, nie tylko kulturalne, przez ostatnie miesiące nie było.
– Chcemy zaprosić ich do współpracy – mówi Koziński. – Ogłaszamy otwarty nabór projektów. Może się zgłosić każdy kto np. ma zespół muzyczny, czy pomysł na działania animacyjne. Formularz jest prosty.
Formularz można znaleźć na stronie ck.lublin.pl, a czasu na wysłanie go na adres nabor@ck.lublin.pl jest niewiele – tylko do 28 czerwca.
Jednocześnie CK ogłasza trzy konkursy na artystyczne projekty w miejskiej przestrzeni. Pierwszy to konkurs na projekt neonu, który docelowo ma znaleźć się na budynku CK przy Peowiaków 12. Do wygrania jest 5 tys. zł, a maile z propozycjami należy przesyłać do 2 sierpnia (z.sobczuk@ck.lublin.pl).
Z kolei do 31 lipca można zgłosić swój pomysł na obiekt albo działania artystyczne „poruszające ważną aktualnie tematykę społeczną czy polityczną”. Tu fundusz nagród i wyróżnień to 10 tys. zł. Preferowane będą projekty, które powstaną przy współpracy z lokalną społecznością i które wpiszą się w krajobraz danego miejsca.
– Poszukujemy takich projektów, które będą łączyły cechy artystyczne z użytkowymi i mogą służyć rozwiązaniu jakiegoś zdiagnozowanego i wskazanego problemu – tłumaczą organizatorzy konkursu z Pracowni Sztuki Zaangażowanej Społecznie Rewiry (rewiry.lublin@gmail.com).
Trzeci konkurs organizuje Pracownia Sztuczka. Chodzi o projekt spektaklu „o charakterze witrynowym” dla młodej publiczności.
– Taki teatr w małej budce lub w oknie – tłumaczy Izabela Śliwa, organizator Pajdokracji – Festiwalu Sztuki Sensorycznej dla Dzieci, który w tym roku ma trwać nie 5 dni, a 4 miesiące. Tu do wzięcia jest 12 tys. zł, pomysłodawca decyduje o treści i formie, a przestrzeń i obsługę techniczną zapewnia CK.