Nowy design inspirowany jest hasłem Renault Drive the change, i – pod wpływem Laurensa van den Ackera – odwołuje się do źródeł tożsamości marki Renault, aby w pełni wyrazić ludzki wymiar firmy poprzez nową strategię uwzględniającą ważne momenty w życiu człowieka. Wizja ta tworzy związek między Renault a klientami tej marki w różnych momentach ich życia: gdy się zakochują, zakładają rodzinę, pracują, odpoczywają i osiągają dojrzałość życiową. Strategii tej towarzyszy nowa stylistyka przekazu werbalnego opartego na trzech kluczowych słowach, spójnych z wizją Renault: prosty, zmysłowy, ciepły.
Litera Z w nazwie samochodu odnosi się bezpośrednio do oznaczenia Z.E., a stylistyka pojazdu wyraża zaawansowanie techniczne i lekkość – naturalne atrybuty pojazdu elektrycznego. Ażurowe formy i prążkowane wykończenie wlotu powietrza w przednim zderzaku oraz całego tyłu nadwozia dodają mu lekkości, a zarazem pozwalają na swobodny przepływ strumienia powietrza od przodu ku tyłowi, aby umożliwić chłodzenie akumulatora.
Całą szerokość przodu DeZir wypełnia wlot powietrza zaprojektowany wokół powiększonego i pionowo ustawionego logo. Ciemne wykończenie kratki wlotu powietrza uwydatnia kontrast z chromowanym rombem, dzięki czemu jest on jeszcze bardziej widoczny. Boczne wloty powietrza nawiązują do tradycyjnej stylistyki Renault. Styliści umieścili w nich reflektory z charakterystycznym obramowaniem.
Światła zaprojektowano w kształcie podświetlanych pryzmatów, co nadaje im geometryczny wygląd. Perforacja obramowania przywołuje na myśl zaawansowane technologie i sprawia, że światła DeZir mają charakterystyczny wygląd. Tylne światła rozciągają się na całej szerokości nadwozia. Na tylnym grillu znajduje się podświetlone logo Renault. Unoszone do góry drzwi – odwołujące się do wyjątkowych konstrukcji samochodowych, otwierają dostęp do wyrafinowanego wnętrza.
DeZir jest napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie z tyłu nadwozia w celu uzyskania idealnego rozłożenia masy. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 24 kWh jest ustawiony pionowo za tylnym siedzeniem i zapewnia zasięg 160 km.
Chłodzenie akumulatora zapewnia strumień powietrza kierowany od przodu ku tyłowi samochodu, ale przede wszystkim doprowadzany przez boczne wloty powietrza umieszczone za aluminiowymi nakładkami na bokach pojazdu. W DeZir zastosowano ten sam silnik, co w seryjnych samochodach elektrycznych, wprowadzając w nim modyfikacje pozwalające na uzyskanie mocy 150 KM i momentu 226 Nm.
Dużą uwagę poświęcono również aerodynamice, w wyniku czego powstało nadwozie ze spojlerami progowymi i tylnym dyfuzorem. Współczynnik oporu powietrza (Cx) tego samochodu wynosi 0,25. Umożliwiło to uzyskanie bardzo obiecujących osiągów: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a od 0 do 50 km/h tylko 2 sekundy i 180 km/h prędkość maksymalna.