Wczoraj zadebiutował golf 8. generacji. Polski cennik nowego golfa będzie znany jeszcze w tym roku, a uat trafią do salonów w I kwartale 2020.
Model ósmej generacji składa się z ponad 2700 części i komponentów. W aucie wyposażonym w rozbudowane systemy łączności znajduje się łącznie 1340 metrów przewodów działających w obrębie 962 instalacji. To o 100 metrów przewodów i o 31 instalacji więcej niż w Golfie 7. Od dostarczenia blach do zakładu, aż do opuszczenia fabryki nowy Golf pokonuje na liniach produkcyjnych 69 kilometrów.
Od czasu swojej premiery 45 lat temu golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która znakomicie współgrała ze stylistyką tego auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego golfa. Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka auta nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego golfa. Doskonałe proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien nadają posturze nowego golfa mocy, a niska linia dachu – sportowej dynamiki. Równie wyraziste są masywna tylna część nadwozia i mający niepowtarzalny styl przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi. We wszystkich wersjach golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, która zastąpiła konwencjonalne reflektory.
Mimo że nowy golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego golfa została zmniejszona do 2,21 m2 , a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.
Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa staje się naturalna i intuicyjna.
Wnętrze nowego golfa z cyfrowymi wskaźnikami i urządzeniami działającymi online całkowicie zmienia sposób podróżowania. Skok technologiczny w tej dziedzinie można porównać z tym, jaki dokonał się wraz z debiutem pierwszego smartfona z dotykowym ekranem. Pod tym względem nowy golf zmienia reguły gry.
Do nowego golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Kilka zespołów napędowych będzie oferowanych w golfie po raz pierwszy. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają – to nowość – w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx). W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.