Ten 5-drzwiowy model łączy wyrafinowaną linię, dużą ilość miejsca i silniki o wysokich osiągach i niskim zużyciu paliwa. To auto może liczyć
na sukces nie tylko w skąpej Szkocji
W stosunku do poprzedniej generacji, laguna grandtour jest dłuższa o 90 mm i mierzy obecnie 4,803 m. Zwiększono jednocześnie pojemność bagażnika z 475 do 508 litrów. Pomimo tego konstruktorom Renault udało się zmniejszyć masę wersji podstawowej średnio o 15 kg.
Dynamiczne wejście na scenę
Charakterystycznym znakiem laguny grandtour jest wypukła maska, przetłoczenia boczne, biegnące od przedniego zderzaka do tylnych świateł oraz krzywizna linii, dachu podkreślająca charakter i styl tego modelu. Auto jest również seryjnie wyposażone w relingi dachowe o matowym wykończeniu.
Pojemność ładunkowa 1593 l
O funkcjonalności laguny grandtour świadczą liczne szczegóły: dzięki montowanemu seryjnie systemowi Easybreak można jednym ruchem ręki złożyć dzielone tylne siedzenia w układzie 1/3 : 2/3, uzyskując płaską podłogę bagażnika o długości 2,01 m. Pojemność bagażnika zwiększa się wówczas z 508 l do 1593 l. Przyciski Easybreak znajdują się na obu bocznych ściankach bagażnika oraz na obramowaniu tylnych drzwi.
Niski próg bagażnika (54,6 cm) i praktyczna klapa, otwierająca się na wysokość 1,9 m, ułatwiają załadunek. Również szerokość otworu bagażnika oraz wymiary tylnej klapy pozwalają na komfortowy załadunek: na poziomie progu bagażnika klapa ma 1,03 m szerokości. Stanowi to niezaprzeczalny atut przy załadunku dużych przedmiotów.
Sześć serc
W momencie wprowadzenia do sprzedaży laguna grandtour będzie dysponowała ofertą sześciu 4-cylindrowych silników. Silnikiem podstawowym będzie nowy silnik 1.5 dCi o mocy 81 kW/110 KM. Jednostka jest wyposażona w układ Common Rail, turbosprężarkę i wtrysk piezoelektryczny i spala średnio 5.0 l/100 km.
Wraz z laguną grandtour zostanie również wprowadzona nowa wersja silnika 2.0dCi o mocy 173 KM z filtrem FAP. Ten model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km.
Jednostka 2.0dCi 130 KM zapewnia kompromis między przyjemnością jazdy i niskim zużyciem paliwa. Laguna grandtour 2.0dCi 130 spala jedynie 6,1 l/100 km. Silnik 2.0 dCi, o mocy 150 KM, znajdzie się również w ofercie kombi. Jego zużycie paliwa wynosi 6,1 l.
Niskie zużycie paliwa odpowiadające obecnym oczekiwaniom jest również atutem dwóch mocnych silników benzynowych. Grandtour 2.0 16V rozwija moc 140 KM przy zużyciu paliwa 8,0 l/100 km, a laguna kombi 2.0 16V turbo: 8,9 l/100 km. Topową wersją jest silnik benzynowy wyposażony seryjnie w automatyczną 6-przełożeniową skrzynię biegów ProActive, rozpędzający to eleganckie kombi od 0 do 100 km/h w 9,4 s.
8 \"jaśków”
Nowa laguna grandtour dysponuje takimi samymi elementami podnoszącymi bezpieczeństwo jak wersja 5-drzwiowa. Jest seryjnie wyposażona w 6 poduszek powietrznych: poduszki czołowe oraz boczne poduszki z przodu z innowacyjnym dwukomorowym systemem napełniania. Seryjne wyposażenie, obejmuje również kurtyny powietrzne chroniące oba rzędy siedzeń. W opcji dostępne są również poduszki boczne z tyłu. Ponadto, wszystkich 5 miejsc jest wyposażonych w system zapobiegający nurkowaniu (wślizgnięciu się ciała pod biodrową część pasa).
Tak powstaje
Nowa laguna jest produkowana w Sandouville zgodnie z rygorystycznymi zasadami nowego systemu produkcji Renault, który został wdrożony i sprawdził się przy produkcji modeli clio i modus. Komponenty są dostarczane na taśmę produkcyjną w ściśle określonej kolejności i odpowiednio rozmieszczone. Dzięki temu operatorzy nie mogą się pomylić i popełnić błędu przy montażu. Na każdym etapie produkcji jest wyznaczony kontroler, niezbędny dla zapewnienia wysokiej jakości. Jego zadaniem jest natychmiastowe sygnalizowanie niezgodności, czy nieprawidłowo zamontowanej części. W razie potrzeby może on zatrzymać produkcję na taśmie.
Sprawdzona w każdych warunkach
Podczas jazd próbnych niemal 120 prototypów laguny pokonało ponad
6 mln km w różnych częściach świata. Każdy przejechany w ramach testów kilometr wiązał się ze średnio 3-krotnie cięższymi warunkami użytkowania samochodu w porównaniu ze zwykłym użytkowaniem.