Nowy C4, jak to zwykle bywa w Citroënie, zaskakuje nowymi rozwiązaniami. System kontroli martwego pola, ogranicznik – regulator prędkości z możliwością programowania, czy też innowacyjną usługę citroën eTouch – oferującą między innymi funkcję wezwania pomocy oraz usługę assistance z lokalizacją samochodu.
Francuzi znani są z zamiłowania do wygodnego życia, a zatem ich genetycznie „obciążenie” znajduje odzwierciedlenie w nowym C4. Nowy citroën może być wyposażony w komfortowe fotele, z elektryczną regulacją lędźwiową i funkcją masażu na miejscach przednich, a także możliwość personalizacji ustawień (kolor zestawu wskaźników, polifoniczne dźwięki, intensywność pracy klimatyzacji). To rozwiązania rzadko spotykane na rynku kompaktowych hatchbacków.
Citroën C4 zachowuje swoje kompaktowe wymiary, czyli spełnia podstawowe wymogi tego segmentu: 4,33 m długości (+ 5 cm w porównaniu do wersji obecnej), 1,79 m szerokości (+ 2 cm) i 1,49 m wysokości (+ 3 cm). Bagażnik, największy w tym segmencie (408 litrów), którego przestrzeń można wykorzystać w 100 proc. – sześcienny kształt oraz niski i wąski próg załadunku.
Zgodnie z duchem marki, nowy citroën C4 jest kwintesencją technologii. Zaprojektowany został od początku do końca pod znakiem użytecznych i intuicyjnych innowacji, zarówno w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jak i przestronności wnętrza. Dlatego też, poza technologiami znanymi i cenionymi przez użytkowników, takimi jak sterowana elektronicznie manualna skrzynia biegów, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, elektryczny hamulec postojowy, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe, czy system pomiaru dostępnego miejsca.