Brakujący piąty element dołączył do rodziny osobowych samochodów Forda. Do ka, fiesty, focusa, mondeo doszlusował fusion. Mocny, zwrotny, wyższy i bardziej funkcjonalny
- tak zapowiadał go, producent. Sprawdziliśmy.
Oto wyniki naszego testu
Po prostu wyżej
Ford fusion na nowo definiuje normy także pod względem przestrzeni we wnętrzu, którą może zapewnić samochód o rozstawie osi i kół typowych dla samochodów małych. Dzięki nadwoziu, które jest dłuższe (4020 mm), szersze (1708 mm) i wyższe (1503 mm) niż w przypadku typowego samochodu subkompaktowego, ford fusion zapewnia znacznie większą ilość przestrzeni we wnętrzu niż mogła na to dotąd liczyć przeciętna rodzina w samochodach tej klasy.
Dzięki nowemu ukształtowaniu kabiny oraz wymiarom w fusion kierowca oraz pasażer z przodu zyskali. Kierowca siedzi wyżej, dzięki czemu ma doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Ten jeden z głównych elementów reklamy fusion to czysta prawda. Pozycja kierowcy zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. To wielki plus tego auta.
Więcej miejsca w małych wymiarach
Wnętrze samochodu rodzinnego zostało zamknięte w nadwoziu samochodu małego - tak można wyrazić filozofię fusion. I z tego powodu jest to samochód adresowany do młodych rodzin z dziećmi, mieszkających w mieście, poszukujących samochodu, który rozwiązałby ich zapotrzebowanie na uniwersalny środek transportu. Słowem rodzina dwa plus dwa to idealni kandydaci do zakupu forda fusion.
Cel: miasto
Ford fusion został zaprojektowany przede wszystkim z uwzględnieniem wymagań rodzin zamieszkujących miasta. Solidność konstrukcji nadwozia, w której pierwszorzędne znaczenie odgrywa wytrzymały szkielet nadwozia, pozwalający wytrzymywać trudy eksploatacji pojazdu w ruchu miejskim. Szczególnie tu i teraz. Dziury, krawężniki, wyłomy - to nic trudnego dla fusion. A przy tym duża zwrotność i doskonała widoczność. Te cechy czynią z fusion prawdziwego miejskiego wagabundę.
Czworo, dosyć sporych, drzwi w połączeniu z kształtem i profilowaniem foteli sprawiają, że do fusion łatwo wsiąść i łatwo wysiąść. Kto ma małe dzieci i podwozi je do szkoły, to wie jak to jest użyteczne i przydatne na co dzień. Niestety, po złożeniu tylnej kanapy nie uzyskujemy równej podłogi. 10-centymetrowy wyłom może skutecznie uniemożliwić zapakowanie większego przedmiotu.
W wersji standardowej ford fusion ma 15-calowe obręcze kół i ogumienie P195/60R15, co nie tylko poprawia sylwetkę pojazdu, ale ma wymierny wpływ na jakość prowadzenia. Taki wybór wymiarów kół nadaje nowemu fordowi większą stabilność i sprawia, że pojazd lepiej trzyma się nawierzchni.
Tablica rozdzielcza prezentuje się solidnie, choć jest wykonana z materiałów średniej jakości. Brakuje nieco serca, miękkości, która jest tak niezbędna w rodzinnym samochodzie. Sam zespół wskaźników ma kształt wydłużonego owalu z ergonomicznie umieszczonymi zegarami i przełącznikami. Wyraźnie dominuje tu centralna konsola z czytelnie i wygodnie rozmieszczonymi przełącznikami. Konsola w pomysłowy sposób zachodzi na górną część deski rozdzielczej i kończy się wygodnym, wysuwanym schowkiem. Brakuje natomiast integralnego miejsca na napoje. Producent umieścił w tym miejscu popielniczkę - zmuszając kierującego lub pasażera do wyboru: albo papierosy, albo napoje.
Silnik:Do testów otrzymaliśmy model z silnikiem 1,4 16 V Duratec o mocy 80 KM. Dynamikę można określić na średnim poziomie, odpowiadającym oczekiwaniom potencjalnych klientów. Niestety, zauważyliśmy, że ta jednostka nie należy do najoszczędniejszych. Producent podaje średnie zużycie na poziomie 6,5 litra na 100 km. Według naszych pomiarów była to wartość wyższa, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że silnik w testowym aucie miał ledwie 300 km przebiegu w momencie, gdy rozpoczęliśmy jazdę próbną. Poza jednostką 1,4 dostępny jest także silnik 1,4 TDCi (68 KM) oraz 1,6 16V Duratec 100 KM. Naszym zdaniem zbyt głośna jest skrzynia biegów.
Zawieszenie i nadwozie:
No cóż, fusion ma kształt nadwozia, jaki ma. Kwestia gustu. W nas nie wzbudził ani pozytywnych, ani negatywnych odczuć. Solidna, rzemieślnicza robota stylisty. I na tym skończymy ocenę nadwozia.
Zawieszenie natomiast to mocny punkt fusion. Solidne, odporne na polskie drogi a przy tym bezpieczne i pewne w zakrętach. Mimo że fusion jest dość wysokim autem, to jednak w ostrych łukach nie wychyla się nadmiernie, a nierówności drogi znosi naprawdę po męsku. Hamulce wydajne i szybko reagujące. Układ kierowniczy precyzyjny i lekki w operowaniu. Podwozie bez zarzutu.
Bagażnik o standardowej pojemności 337 litrów z powodzeniem mieści nawet bardzo duże przedmioty. Choć powtarzamy, po złożeniu tylnej kanapy nie uzyskamy idealnie równej podłogi.