Sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce wzrosła w I kwartale 2004 roku (wobec analogicznego okresu 2003 roku) o 22,35 proc.
i wyniosła 98 tys. 280 sztuk – podała we wstępnym raporcie firma Samar, analizująca rynek motoryzacyjny.
nadchodzącymi zmianami
w podatku VAT, a także obawą przed dalszym wzrostem cen – napisał
w komentarzu Wojciech Drzewiecki z Samara.
W I kwartale najwięcej samochodów sprzedał w Polsce Fiat – 19 tys. 791 sztuk, co oznacza wzrost sprzedaży o 39,88 proc. wobec
analogicznego okresu 2003 roku. Na drugim miejscu znalazła się Skoda, która sprzedała 12 tys. 614 aut (o 32,72 proc. więcej niż
przed rokiem), a na trzecim Toyota – sprzedała 11 tys. 963 samochodów, o 46,80 proc. więcej niż rok temu. Kolejne miejsca zajęły Renault
(9 tys. 561, wzrost sprzedaży
o 9,37 proc.) oraz Opel (8 tys. 547, wzrost o 16,41 proc.).
Sprzedaż nowych aut w marcu 2004 roku wyniosła 38 tys. 831 sztuk
i wzrosła o 40,78 proc. w stosunku do marca 2003 roku.
W ciągu trzech miesięcy ceny
na niektóre modele wzrosły o ponad
7 proc. Sprzedaż nowych aut osobowych w 2003 roku wyniosła 358 tys. 400 sztuk.