

Potężny dźwig ustawił 3 z 6 przęseł z chirurgiczną precyzją. W środę zbyt mocny wiatr uniemożliwił ułożenie kolejnych

Ekspresówka S17 przetnie Wieprz w Kośminie dwoma mostami. Na każdym z nich będą po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny. Kręgosłupem każdego z mostów są trzy stalowe belki.
– Na nich wykonana zostanie betonowa płyta nośna, a na niej położona nawierzchnia bitumiczna jezdni. W efekcie powstaną dwa mosty o szerokości blisko 16,5 m oraz długości 187 m – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Każdy z 6 montowanych elementów przęsła nurtowgo waży 66 ton – dodaje Krzysztof Nalewajko. Przęsła nurtowe są montowane przy użyciu jednego z największych dźwigów, TC 2800-1 Demag, o nośności 600 ton, działającego na polu o promieniu od 42 do 62 metrów.