19-letni Rafał Kurek, student AWF w Białej Podlaskiej, z rozmachem wchodzi na rynek odzieżowy. Właśnie wypuścił swoją nową kolekcję ubrań.
Bluzy, koszulki i czapki z nadrukiem "cześć” szybko chwyciły i stały się znakiem rozpoznawczym młodej, bo istniejącej od kilku miesięcy marki. – Zależało mi, aby odejść od schematycznych angielskich napisów – wyjaśnia i przekonuje, że to, co polskie, też jest dobre.
Pomysłodawca "Cześć” jest samoukiem. Już w szkole średniej zainteresował się grafiką, którą wykorzystał do tworzenia nadruków na koszulkach. – Sprzedawałem swoje projekty na portalu "Allegro” – wspomina Rafał, który pochodzi z Łomaz, a obecnie mieszka w Białej Podlaskiej.
– W klasie maturalnej miałem dylemat, na jakie studia się wybrać. Myślałem o grafice, ale ostatecznie wybrałem bialski AWF – tłumaczy. 19-latek łączy prowadzenie firmy odzieżowej z innymi zleceniami graficznymi. – Ale marka "Cześć” jest moim priorytetem – podkreśla. – W styczniu wzbogacę kolekcję o dodatkowe części garderoby, zarówno dla dziewczyn, jak i chłopaków.
Aby rozkręcić odzieżowy biznes, chłopak zainwestował własne oszczędności. – Trochę ryzykowałem, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Z każdym miesiącem rośnie liczba zamówień – przyznaje projektant, przedsiębiorca i marketingowiec w jednej osobie.
Zainteresowanie modą to jedno, a projektowanie ubrań to w dużej mierze praca 24 godziny na dobę. Na szczęście Rafał lubi to, co robi.
Ubrania Rafała Kurka wywołują ciekawe reakcje otoczenia. – Kiedy ludzie zobaczą nadruk na mojej bluzie czy koszulce, mimowolnie odpowiadają "cześć”. A ja się zastanawiam, czy rzeczywiście znam tę osobę – śmieje się nastolatek i zapowiada, że skoro powiedział już "Cześć”, na pewno się nie podda.
W Internecie działa już sklep www.czesclabel.pl oraz fanpage marki "Cześć” www.facebook.com/czesc.label z imponującą liczbą ponad 20 tys. sympatyków.