W piątkowe popołudnie 27 czerwca w Grand Hotelu Lublinianka przy Krakowskim Przedmieściu odbyła się pierwsza w historii konferencja o marketingu sportowym "Lubelski Sport Marketing.
Po przerwie przyszedł czas na wystąpienie Artura Kapelko - prezesa Górnika Łęczna który opowiadał o awansie zespołu do T-Mobile Ekstraklasy. Jako kolejny głos zabrał Jakub Drzewiecki - specjalista ds. PR i marketingu sportowego, w swojej prezentacji poruszył temat niskobudżetowych działań marketingowych.
Ostatnim prelegentem był prezes Wikany Startu Lublin - Arkadiusz Pelczar. Tematem jego wystąpienia była strategia budowania organizacji na przykładzie zarządanego przez niego klubu.
Całość zakończyła się debatą na temat "Jakie działania organizacji sportowej przekładają się na pozyskiwanie sponsorów?” Uczestnicy wskazywali na słuszność organizacji tego przedsięwzięcia i dużą wartość merytoryczną spotkania.
- Ciekawa inicjatywa, która powinna odbywać się cyklicznie. Szczególnie wartościowe spotkanie dla mniejszych klubów, pokazując, że marketing i komunikacja społeczna w ich skali nie muszą się wiązać z dużymi kosztami - mówi Piotr Kobyłka, członek zarządu UKS Widok.
- Konferencja to bardzo dobra okazja do poszerzenia wiedzy i nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Takich spotkań powinno być więcej - dodaje Aleksandra Gryciuk, project manager Festiwalu Biegowego, która na spotkanie przyjechała z Warszawy.
- Chciałbym podziękować Fundacji Rozwoju Sportu i firmie Q&R Polska Sp. z o.o. za wsparcie naszej inicjatywy. Informacja zwrotna jaką otrzymaliśmy po konferencji cieszy i motywuje do organizacji kolejnego spotkania - kończy Grzegorz Adamczyk, prezes PISIR.