Unreal Tournament 3, Test Drive Unlimited - świetne tytuły można wyliczać. A nie zabrakło też dodatków do starszych gier. Czy w 2008 jest na co czekać? I to w czasach, kiedy wieszczy się koniec PC jako platformy do grania? Jest. A mocnych tytułów będzie jeszcze więcej.
Fallout 3
Poprzednie części gry uchodzą za jedne z najlepszych gier RPG w historii. Postnuklearny świat, niesamowity klimat, bardzo skomplikowana fabuła i różne sposoby na przejście gry. Fallouty nie miały właściwie słabych punktów. Teraz gracze czekają na trójkę... pełni obaw. Grę robi Bethesda znana z Obliviona, który spotkał się z mieszanymi odczuciami. Czy nowym twórcom uda się zachować klimat, a przede wszystkim dorosłość gry? Czy gracz będzie mógł sam poznawać tajniki świata gry, czy wszystko dostanie na tacy? Czy zwyczajnie nie zepsują legendy?
Premiera: koniec 2008
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Jeszcze jeden radioaktywny hit. W ubiegłorocznym Stalkerze ukraińscy programiści zachwycili niezwykle dusznym klimatem Czarnobyla i wyludnionych wiosek w skażonej strefie. To tego wyśrubowany poziom realizmu, język rosyjski i wódka na promieniowanie. W tym roku ta niezwykle udana strzelanina doczeka się dodatku. Powinien być jeszcze lepszy. Z dwóch powodów - Ukraińcy mają więcej doświadczenia, a nie ma mają nad sobą nadzorcy z zachodniego koncernu, który stoi nad nimi i każe im grę jak najszybciej wydawać (a tak do tej pory było). Gra przeniesie nas do zony wokół Czarnobyla, pełnej anomalii, promieniowania, mutantów i różnych frakcji walczących o drogocenne artefakty. Pierwszy Stalker oferował też dość niezwykły system sztucznego życia (zwierzęta i różne postacie działały też niezależnie od poczynań gracza) i tu również zapowiedziano znaczne udoskonalenia.
Premiera: pierwsza połowa 2008
Starcraft 2
Pierwszy Starcraft wyznaczył kierunek rozwoju dla wszystkich strategii czasu rzeczywistego. Po drugie, zasłynął z niesamowitej grywalność. Choć gra ma już swoje lata, w Korei Południowej mistrzowie Stracrafta cieszą się popularnością (i zarobkami) na poziomie gwiazd kina czy sportu. W grze po raz kolejny powrócą Terranie, Zergowie i Protossi. My, dowodząc jedną ze stron konfliktu, mamy pokonać przeciwników. Twórcy gry - Blizzard - nie zapowiadają żadnej, poza trójwymiarową grafiką, rewolucji. I słusznie, bo w pierwszym Starcrafcie wszystko działało jak należy.
Premiera: 2008
Assasin\'s Creed
W czasach 3 wyprawy krzyżowej wcielamy się w postać Altaira, członka tajemniczego klanu zabójców. Apolitycznego klanu, stąd przyjmujemy zlecenia od chrześcijan i mahometan. Gra w wersji konsolowej robiła wrażenie świetną grafiką i widowiskowym sposobem przemieszczania się naszego bohatera - skoki, wspinaczka, bieg po dachach. Wersja na PC będzie znacznie bardziej rozbudowana od wersji konsolowej, a to za sprawą aż czterech nowych typów misji pobocznych. Zła wiadomość jest taka, że PC-towy Assanin's będzie wymagał naprawdę mocnego komputera.
Premiera: marzec 2008
Splinter Cell: Conviction
Kolejna część przygód Sama Fishera firmowana przez mistrza techno thriller, Toma Clancy'ego. Fabuła nowej gry koncentruje się wokół Anny Grimsdottir, szefowej grupy programistów, pracującej dla organizacji Third Echelon. Fisher musi jej pomóc. Twórcy gry zapowiadają, że Conviction będzie małą rewolucją w gatunku skradanek, (ale twórcy zawsze tak mówią). Choć tu mogą mieć rację - spora część misji będzie się działa na otwartych przestrzeniach, wśród tłumów przechodniów. Natomiast do walki będzie można użyć... wszystkiego. Krzesła, stojącego na biurku komputera czy jakiejś skrzynki.
Premiera: czerwiec 2008