Kolej wybrała firmy, które zajmą się budową przystanku Szczebrzeszyn Miasto, modernizacją przystanku Klemensów i budową peronu na przystanku Długi Kąt. W każdym z tych miejsc prace mają się zakończyć najpóźniej w połowie przyszłego roku
– Przystanki Szczebrzeszyn Miasto, Klemensów, Długi Kąt zmienią swoją lokalizację, by zapewnić mieszkańcom łatwiejszy dostęp do kolei – informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Wszystkie wymienione miejscowości leżą przy linii łączącej Rejowiec z Hrebennem.
Nowy przystanek Szczebrzeszyn Miasto ma przejąć rolę tego o nazwie Szczebrzeszyn, który położony jest właściwie w miejscowości Brody Małe. Istniejące perony mają być rozebrane. W ramach umowy przebudowany zostanie też przejazd.
Przystanek w nowym miejscu (o ponad 1,5 km bliżej Zamościa) powinien być wygodniejszy dla mieszkańców miasta. Ułatwi też podróże turystom, oczywiście pod warunkiem, że będą połączenia kolejowe. Obecnie Szczebrzeszyn ma jeden pociąg przez Biłgoraj, Stalową Wolę, Rzeszów, Kraków, Katowice i Wrocław do Zielonej Góry i jeden pociąg powrotny.
Kontrakt trafił do firmy Domost z Małkini Górnej. Jej oferta, opiewająca na ponad 3,1 mln zł, była najtańsza ze wszystkich zgłoszonych do przetargu organizowanego przez Zakład Linii Kolejowych w Lublinie.
Druga umowa będzie dotyczyć przesunięcia o blisko pół kilometra przystanku Klemensów. Kontrakt trafi do konsorcjum zawiązanego przez dwie lubelskie spółki Budimar oraz El-Volt, które mieszczą się pod tym samym adresem. Umowa będzie opiewać na ponad 3 mln zł.
Trzeci kontrakt ma obejmować budowę peronu na przystanku Długi Kąt. Tutaj zwycięzcą przetargu jest firma Domost z ceną niemal 2,8 mln zł.
Zakład Linii Kolejowych zastrzegł w warunkach przetargu, że wszystkie prace mają być wykonane nie później niż do końca czerwca przyszłego roku. Inwestycje mają być finansowane z rządowego „programu przystankowego” na lata 2021-25.