

Do końca lutego będzie znany wykonawca, który dokończy budowę obwodnicy Hrubieszowa, fragmentu drogi krajowej nr 74.

- Budowa miała zakończyć się w październiku, a tymczasem w chwili wypowiedzenia umowy zaawansowanie prac w branży drogowej wynosiło niecałe 60 proc., a całości inwestycji ok. 80 proc - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zadaniem nowego wykonawcy będzie ukończenie pozostałych prac, skompletowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Wszystko w czasie nie dłuższym niż sześć miesięcy od daty podpisania umowy.
Obwodnica ma 9,3 km długości. Prowadzi po południowo-wschodniej stronie miasta. Trasa dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową, przecina także dolinę rzeki Huczwa. Obwodnica po oddaniu do ruchu usprawni przejazd na drodze krajowej prowadzącej do przejścia granicznego w Zosinie, które w przyszłości ma obsługiwać także ruch pojazdów ciężarowych.
Szacowany koszt inwestycji to blisko 180 mln zł. Prawie 97 mln zł ma stanowić dofinansowanie ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej.