Oznaczenia na paczkach papierosów wprowadzają w błąd – twierdzą badacze z uniwersytetu Nottingham. Badanie wykazały, że nazwy "Silver”, "Smooth” czy "Gold” sugerują kupującym mniejszą szkodliwość.
Badania przeprowadzone na grupie 1300 osób wykazały, że opakowania papierosów z napisem "smooth”, "silver” czy "gold” wydają się kupującym zdrowsze i mniej uzależniające.
Gdy pokazano im paczki bez wyżej wymienionych napisów, przekonanie o znikomej szkodliwości zniknęło.
Również kolor opakowań papierosów gra rolę w ocenie ich szkodliwości przez konsumentów. Generalnie tonacje jasne i pastelowe są uważane za mniej szkodliwe.
Tymczasem prawo europejskie zabrania producentom papierosów porównania ich produktów do poprzez oznaczanie jako mniej szkodliwych ze względu na fakt, że takie sugestie wprowadzają kupujących w błąd wywołując w nich poczucie niskiego ryzyka związanego z paleniem papierosów z takim oznaczeniem.