

Tuzin firm i konsorcjów zgłosił się do przetargu na budowę trasy ekspresowej numer 19 między węzłem Lublin Rudnik a węzłem Lubartów Północ. GDDKiA chce podpisać umowę ze zwycięzcą w pierwszym kwartale przyszłego roku.

– Przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy ekspresowej S19 między Lublinem a Lubartowem ogłosiliśmy 25 czerwca. Wpłynęło 1170 zapytań od potencjalnych wykonawców, które dotyczyły dokumentacji przetargowej – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W poniedziałek drogowcy otworzyli złożone oferty. Jest ich w sumie 12 i jak podkreśla Minkiewicz wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką drogowcy chcą przeznaczyć na inwestycję. GDDKiA ma ponad 1,1 mld złotych, a najwyższa oferta opiewa na nieco ponad 1 mld zł. Złożyło ją konsorcjum Aldesa. Najmniej za swoje usługi chce firma China State Construction Engineering Corporation Limited – 663,6 mln złotych.
– Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące oraz przedłużenie okresu gwarancji o 5 lat. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty i dokona wyboru najkorzystniejszej z nich – informuje Minkiewicz.
GDDKiA umowę ze zwycięzcą przetargu chce podpisać w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wybrany wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację inwestycji. Musi uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Rozpoczęcie robót planuje się na przełom trzeciego i czwartego 2022 roku.

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów.
W miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.
– Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 w stronę Jawidza powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe – tłumaczy Minkiewicz i uzupełnia, że dalej trasa zbliży się do obecnej „dziewiętnastki” i połączy z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Zobacz także: Prace przy budowie S19 Kraśnik-Lasy Janowskie
