Polskie firmy nie mają kompleksów i śmiało wchodzą na rynki zagraniczne. Od małych startupów, projektów kickstarter'owych poprzez duże firmy i spółki, aż po prawdziwe giganty w swoich branżach – na każdym kroku i na każdym froncie polscy przedsiębiorcy odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej. Ale taki sukces wymaga nie tylko innowacyjności, wysiłku i uporu. Wymaga też – a może przed wszystkim – odpowiedniej infrastruktury. W przypadku sprzedaży online, nie tylko zaplecza logistycznego, ale także wyboru odpowiednich rozwiązań, które zapewnią sprawne i szybkie przyjmowanie płatności online w różnych walutach. Na co zwrócić uwagę? Jakie rozwiązania wybrać? Na pierwszy rzut oka, nie łatwo znaleźć odpowiedzi na te pytania, ale w rzeczywistości wcale tak nie musi być.
Bądź Global. Sprzedaż online na rynki zagraniczne
Prowadzenie sprzedaży online nierozerwalnie wiąże się z wyborem operatora płatności, a tym samym usług i funkcjonalności, które z naszej perspektywy usprawnią proces przyjmowania wpłat, a z perspektywy naszych klientów pozwolą na to by transakcje mogły być realizowane szybko, bezpiecznie i wygodnie. Trudności z przyjmowaniem płatności w różnych walutach, która do niedawna utrudniała ekspansje polskich e-sklepów przestała być problemem. Trzeba więc postawić na sprawdzone, ale przy tym innowacyjne rozwiązania. W przypadku, gdy zakładamy prowadzenie sprzedaży także na rynki zagraniczne warto sięgnąć po Płatności Międzynarodowe Dotpay. Usługa ta została już doceniona przez branżę. W 2015 r nagrodzono ją w prestiżowym konkursie Ekomersy w kategorii: „Firma wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów”. Branża e-commerce doceniła usługę, której wybranie może być dla firmy jedną z najważniejszych decyzji w kontekście ekspansji międzynarodowej.
Jak działa to działa? „Płatności Międzynarodowe Dotpay to usługa obejmująca trzy modele płatności, a uściślając: przyjmowanie płatności w różnych walutach (jak EURO, $, GBP); przyjmowanie płatności w walucie instrumentu płatniczego (karty) oraz SEPA, a więc kanał płatności umożliwiający realizacje płatności w EURO ze swojego rachunku bankowego” – mówi Andrzej Budzik, Wiceprezes Dotpay SA
Wymienione trzy warstwy usługi zapewniają jej elastyczność i sprawiają, że firma prowadząca sprzedaż online ma możliwość dynamicznego dostosowywania się do wymogów rynku, na którym działa. Korzyści z jej stosowania są bardzo szerokie. Firma może w ten sposób łatwo zwiększyć swój zasięg w wymiarze międzynarodowym, a rozwiązanie proponowane w tej usłudze jest nie tylko innowacyjne, ale i bardzo uniwersalne. Zastosowanie Płatności Międzynarodowych umożliwia poszerzenie zasięgu firmy. Przykładowo eDCC umożliwia przewalutowanie w przypadku 32 walut, w tym nawet w japońskich jenach. Przewalutowanie jest wg kursu Reutersa. Klienci zagraniczni mogą swobodnie realizować zakupy tak, jakby kupowali w swoim rodzimym e-sklepie. Bez wątpienia możemy mówić tu więc o podwyższeniu komfortu dla płacącego z innego kraju, a tym samym zadowoleniu, które procentuje powrotami do e-sklepu oraz polecaniem go innym. Dla e-sklepu oznaczać to może wyższą konwersje, a tym samym większe zyski.
W odniesieniu do powyższego powiemy, że właściwy wybór operatora płatności online może umożliwić dynamiczny rozwój sprzedaży w sieci. Dotyczy to tak małych firm, jak i wielkich kolosów.
Jakub Gierszyński, Dyrektor eCommerce, Decathlon stwierdza, że "Kiedy startowaliśmy ze sklepem internetowym jedną z kluczowych kwestii był wybór operatora płatności. Zdawaliśmy sobie sprawę, że płatność to najważniejszy moment całego procesu zamówienia, dlatego mieliśmy wysokie wymagania przy szukaniu odpowiedniego operatora. Postawiliśmy na Dotpay, który już wtedy spełniał wszystkie nasze oczekiwania i ta decyzja okazała się być trafiona”.
W biznesie, jak w życiu, w zasadzie każda decyzja wpływa na nasz rozwój, na to w jakim kierunku pójdziemy. Przy czym w biznesie istotną rolę odgrywają jeszcze dwa czynniki, a mianowicie optymalizacja procesów i zadowolenie klientów, które mają przełożenie na nasza przychody. W przypadku sprzedaży online obok asortymentu, logistyki w kwestii dostawy towarów, platformy sklepowej i ładnej witryny bardzo duże znaczenie ma integracja systemu płatności online, który jak rozwiązanie Dotpay udostępni nam komplet usług i funkcjonalności pozwalających na optymalizacje sprzedaży.