Właściciele pałacu w Cieleśnicy w powiecie bialskim wyremontują kolejne obiekty majątku. Właśnie dostali ponad 2 mln zł dofinansowania na swoje inwestycje.
Nowe oblicze zyska nieremontowana dotąd Oranżeria. – Stanie się ona centrum kulturowym w Cieleśnicy, gdzie organizowane będą wystawy tematyczne, spotkania artystyczne czy koncerty – zdradza nam Szymon Chwesiuk, syn właścicieli, który odpowiada za markę Manufaktura Cieleśnica. Pod szyldem produkowane są m.in. syropy, przetwory, a od niedawna również alkohole.
Na tym jednak nie koniec. Pieniądze pozwolą też na remont dawnej gorzelni. – Powstanie tam Muzeum Gorzelnictwa – precyzuje Chwesiuk. – W dawnej kotłowni zaaranżujemy salę warsztatową, w której będą organizowane szkolenia z zakresu technologii gorzelnictwa, gatunków alkoholi i zielarstwa– zaznacza nasz rozmówca. Natomiast, dawna fermentownia stanie się salą wystaw czasowych. – Goście poznają wiele ciekawych historii z rzemieślniczego gorzelnictwa – zapowiada Szymon Chwesiuk. W pozostałych salach budynku znajdzie się miejsce na inne wystawy. – Będą tam wątki związane z 20– leciem międzywojennym, kiedy Cieleśnica przeżywała najlepsze lata – podkreśla szef Manufaktury.
Do Cieleśnicy wpłynie w sumie 2,6 mln zł dotacji z Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie. – Nasz wniosek znalazł się na 3. miejscu listy rankingowej – podkreślają właściciele. Część środków trafi też na realizację filmu promującego 500-lecie majątku. Prace remontowe rozpoczną się wiosną 2021 roku. A planowany finał to 2022 rok.
Ale przy pałacu już się sporo dzieje, bo właściciele swoim sumptem rozpoczęli modernizację przedwojennego budynku winiarni. Będą tu produkować przetwory i alkohole w ramach swojej marki Manufaktura Cieleśnica.
Pałac w Cieleśnicy w 2009 roku nabyli Barbara i Dariusz Chwesiukowie, właściciele firmy odzieżowej Bialcon i rozpoczęli adaptację majątku na obiekt hotelarsko-gastronomiczny. Jego otwarcie nastąpiło w 2013 roku.