Jedną z najlepszych samorządowych gazet w kraju jest bialski Pryzmat. Tak zdecydowało jury konkursu Kryształy PR-u.
W uzasadnieniu jury doceniło oryginalne podejście do promowania miasta, różnorodność tematyczną i ideę integracji środowiska lokalnego. "Zespół redakcyjny ukazuje miasto przez pryzmat mieszkańców, ludzi utalentowanych, twórczych i aktywnych społecznie, którzy działają na rzecz lokalnej społeczności, ale też współtworzą wizerunek Białej Podlaskiej” - podkreślają członkowie jury.
Finansowany przez Urząd Miasta Pryzmat ukazuje się od lutego 2013 r. Jego redaktorem naczelnym jest fotograf, dziennikarz i dokumentalista z Lublina Andrzej Koziara. - Na to wyróżnienie zapracował cały zespół- uważa redaktor naczelny. Poza tym, nie byłoby tej gazety gdyby nie prezydent Andrzej Czapski, który przystał na moją apolityczną linię czasopisma dla ludzi. Proponowałem to wielu samorządom, ale inni chcieli mieć gazetę "szczekaczkę”, w której mogliby obrzucać swoich politycznych konkurentów błotem. Pryzmat to eksperyment, który dzięki naszej konsekwencji, sprawdził się - tłumaczy Koziara.
44-stronicowy miesięcznik, na który rocznie miasto wydaje ok. 120 tys. zł (koszty druku, skład graficzny oraz płace dla zespołu redakcyjnego) wyróżnia się wysokiej jakości fotografiami, kredowym papierem i nowoczesnym designem. Pracują tu profesjonaliści i amatorzy. - Takiej gazety w mieście brakowało - podkreśla redaktor naczelny. Jego opinię podziela prezydent Andrzej Czapski. - Pryzmat ma budować świadomość społeczną i poczucie wspólnoty wśród mieszkańców. Dlatego polityki tam nigdy nie będzie. To pismo, które ma dowartościować bialczan. Nagroda jest więc dla nich - komentuje prezydent.
Bezpłatny Pryzmat ma już i czytelników i nagrodę. - Warto jeszcze popracować nad dystrybucją, tak by gazeta trafiała do prawdziwych pasjonatów - dodaje Czapski. Zarówno redaktor naczelny, jak i prezydent zapowiadają, że linia programowa czasopisma nie zmieni się.
Samorządowe kryształy
Nagrody Grand Prix zdobyli: Urząd Miejski w Gdańsku za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, Ministerstwo Obrony Narodowej za najlepszy film promocyjny, starostwo powiatowe w Pszczynie oraz urząd miejski w Będzinie za najlepszą promocję projektów unijnych, starostwo powiatowe w Gnieźnie oraz urząd miasta w Rybniku za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną, magistrat w Częstochowie i w Białej Podlaskiej za najlepszą gazetę miejską, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie za najlepszą kampanię promocyjno-informacyjną spółki samorządowej.