Śliwkowy Embraer 195 wyleciał z Lotniska Chopina w Warszawie do Genewy. Samolot ma na sobie reklamę cukierków produkowanych w Lublinie – Śliwki Nałęczowskiej. W tych barwach będzie kursować przez rok.
To efekt podpisanej w tym roku umowy między producentem popularnych cukierków spółką Colian i narodowym przewoźnikiem. W maju na samolocie LOT pojawiła się reklama wafelków Grześki. Ten samolot również będzie latać przez rok.
Wymalowana na kadłubie samolotu grafika to zwycięski projekt laureatki pierwszej edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska – Katarzyny Brągiel. W nagrodę dostała 10 tys. zł.
Firmy współpracują ze sobą od 2015 roku. Śliwki Nałęczowskie są serwowane pasażerom w klasie biznes, podczas rejsów długodystansowych. Można je też znaleźć w salonikach biznesowych LOT-u na warszawskim Okęciu.
Tymczasem Port Lotniczy Lublin obsłużył w minionym miesiącu niecałe 33 tys. pasażerów. To rezultat gorszy o 13 proc. w porównaniu do października 2018. Od 1 stycznia przez lotnisko w Świdniku przewinęło się 303 680 pasażerów – to ponad 25 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.