Zmiany w Parku Handlowym Tatary. Na razie tylko kolorystyczne, bo teraz sklepy działać będą pod nazwą STOP-SHOP. Nowy właściciel miejsca podkreśla, że w trakcie epidemii popularność parków handlowych rośnie. Wygrywają, bo... sklepy mają oddzielne wejścia.
Park Handlowy Tatary u zbiegu ul. Turystycznej i Mełgiewskiej to kilka budynków połączonych dużym parkingiem. Znajdziemy tam m.in. hipermarket E. Leclerc oraz szereg sklepów, do których wejść można z przylegających do parkingu pasaży. To m.in. Jula, Jysk i TEDi.
Od początku istnienia centrum, w jego działalność zaangażowany był Immofinanz, czyli właściciel m.in. sieci centrów handlowych pod marką VIVO! oraz parków handlowych STOP-SHOP. W tamtym roku został on właścicielem całościowym i rozpoczął właśnie zmianę wyglądu tego miejsca (tak zwany rebranding).
– Będzie ona funkcjonować, podobnie jak inne tego typu obiekty w portfolio firmy, pod nazwą STOP-SHOP, stając się 10. już parkiem handlowym marki w Polsce. Dział leasingu aktywnie pracuje nad tym, by zaproponować odwiedzającym możliwie najciekawszą mieszkankę najemców – tłumaczy Magdalena Kowalewska, country manager operations Poland, Immofinanz.
Kto może pojawić się przy Turystycznej, tego firma na razie nie zdradza. Na liście najemców i marek działającym w STOP-SHOP’ach w innych miastach znajduje się m.in. Deichmann, Empik, H&M, CCC, Ambra Meble, Smyk, Cropp, Pepco i 50 Style.
Nowi najemcy mogliby przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów zwłaszcza, że parki handlowe cieszą się coraz większą popularnością.
– Parki handlowe, często postrzegane jako „słabsze” odpowiedniki centrów handlowych, okazały się największymi wygranymi rynku retail (detalicznym – red.) – zauważa Magdalena Kowalewska. – Są odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów w zakresie szybkich, codziennych zakupów oraz na rosnące, szczególnie w dużych miejskich aglomeracjach, nasycenie powierzchnią centrów handlowych. Ich pozycję wzmocniła pandemia, a klienci na nowo odkryli obiekty znajdujące się w najbliższym sąsiedztwie, gdzie szybko, komfortowo i bezpiecznie można zrobić najważniejsze z punktu widzenia gospodarstwa domowego zakupy.
Co więcej, robienie zakupów w parku handlowym postrzegane jest jako bezpieczniejsze.
– Dostęp do poszczególnych sklepów jest bezpośrednio z parkingu, klient ma więc większe poczucie komfortu fizycznego oraz psychicznego. Wpływa na nie również brak części wspólnych w obiekcie – podkreśla Kowalewska. – Kolejnym ważnym punktem jest oferta - w retail parkach to głównie produkty pierwszej potrzeby. Oddzielne wejścia do każdego lokalu dają możliwość wydłużenia godzin otwarcia pojedynczych sklepów.