Chełmianie nie mogą doczekać się budowy Galerii Chełmskiej, czyli największego centrum handlowego w mieście.
Galerię miała wybudować firma Interbud-Lublin S.A. W zamian miała dostać 120 mln zł. Pieniądze te miały pochodzić z kredytu bankowego z poręczeniem Interbudu.
– Zaczynam powoli wątpić, czy Galeria Chełmska wpisze się w krajobraz miasta – mówi mieszkający niedaleko przyszłego placu budowy Janusz Nowicki. – Codziennie obserwuję z okna przestrzeń między ulicami Lubelską i Rejowiecką z nadzieją, że w końcu zobaczę tam buldożery i uwijających się robotników. Jako chełmianin trzymam za to kciuki.
- Przedwstępna umowa przestała obowiązywać, ponieważ spółka Interbud-Lublin S.A. nie spełniła jednego z warunków wymaganych przez instytucję finansującą – wyjaśnia Artur Dziewa, prezes spółki Galeria Chełmska. – Bez względu na to budowa centrum handlowego nie jest zagrożona. Prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z potencjalnymi generalnymi wykonawcami.
Zdaniem Dziewy dowodem na to, że budowa galerii w końcu ruszy jest to, że spółce udaje się pozyskiwać kolejnych chętnych na wynajem przestrzeni mimo że obiekt jeszcze nie powstał. Ostatnio do ich grona dołączyła lodziarnia Grycan, pralnia Biała róża, salon Play oraz przedstawiciel lokalnego biznesu z branży jubilerskiej.
Oprócz tego.w Galerii Chełmskiej miejsce zarezerwowali sobie już Castorama, Tesco, salony odzieżowe H&M oraz New Yorker, kino Cinema Lumiere, sklep sportowy Martes Sport, RTV Euro AGD, Rossmann, Apart oraz salony Orange i Kolporter. Do tej pory wynajętych jest już ponad 70 proc. powierzchni całego obiektu, zajmującej ponad 30 tys. mkw. W sumie w galerii ma się znaleźć około 80 sklepów i punktów usługowych.
Pozwolenie na budowę Galerii Chełmskiej wygaśnie 5 października 2013 r. Inwestor musi się spieszyć z jej rozpoczęciem również z uwagi na zobowiązania, jakie zaciągnął wobec firm i przedsiębiorców, którzy już podpisali z nim umowy na wynajem. Jeśli się z nich nie wywiąże, to słono za to zapłaci.
Galeria Chełmska
Nowoczesny obiekt handlowo-rozrywkowy. Jego koncepcja architektoniczna opiera się na dwóch strefach handlowych. Pierwsza połączy pasaże galerii handlowej i przestrzenie rozrywkowe ze spożywczym hipermarketem pod szyldem sieci Tesco Extra. Drugą, "Dom i ogród”, zagospodaruje Castorama. Klienci będą mieli do dyspozycji parking na 800 miejsc.