Szybkie jednostki, specjalni komendanci i kawaleria z gitarami to największe atuty Wielkiej Kolumbii. Dziś premiera dodatku Maya & Gran Colombia Pack do gry Civilization VI.
Maya & Gran Colombia Pack to pierwszy z sześciu dodatków nowej przepustki sezonowej (New Frontier Pass) do gry Civilization VI.
W przeciwieństwie do poprzednich dużych dodatków - Rise & Fall oraz The Gathering Storm - nie wprowadzają one nowych mechanizmów rozgrywki, a jedynie nowe cywilizacje, cuda, budynki, zasoby i nowe tryby rozgrywki.
Jak prezentuje się Wielka Kolumbia?
Na tle większości cywilizacji obecnych już w grze, jest dość nietypowa (choć nie aż tak, jak w przypadku Maorysów - ich specjalne umiejętności i cechy sprawiają, że rozgrywka jest bardzo odmienna; zwłaszcza w początkowej fazie gry na mapach z dużą ilością wodnych akwenów).
Kolumbia pod przywództwem Simona Bolivara to przede wszystkim szybkie jednostki i Komendanci Generalni. Ci ostatni to efekt specjalnej zdolności Bolivara - Campana Admirable.
Wkraczając w nową epokę Kolumbia otrzymuje wspomnianych komendantów. To unikalna jednostka zwiększająca np. siłę sąsiadujących jednostek czy dająca natychmiastowe ulepszenie lub dodatkowe szlaki handlowe.
Zamiast kawalerii Kolumbia dysponuje Ilanero. Ta jednostka jest tym silniejsza, im więcej ilanero znajduje się na sąsiednich polach. A przy komendancie natychmiast odzyskuje pełnię zdrowia.
Unikalna zdolność Kolumbii to Ejercito Patriota - dodatkowe punkty ruchu dla wszystkich jednostek. To oznacza, że jednostki bojowe poruszają się dalej w każdej turze (na dodatek awans nie kończy ich tury). Także osadnicy i budowniczowie mają większy zasięg.
Ci ostatni mogą tez wybudować unikalną dla tej cywilizacji budowlę: hacjendę. Daje ona produkcję, złoto i obszary mieszkalne. Natomiast sąsiednie hacjendy i plantacje dają więcej produkcji i żywności.