

W czwartek (19 stycznia) o godz. 17 w Kawiarnio-Księgarni „Spółdzielnia” (ul. Peowiaków 11) rozpocznie się 50-minutowy pokaz reklam z Japonii, Tajwanu, Korei Południowej oraz Tajlandii.

Organizatorkami pokazu są dwie studentki III roku specjalności Animator i Menedżer Kultury. Adrianna Lipa i Liliana M. do „Spółdzielni” zapraszają w ramach… zaliczenia.
– To zaliczenie praktyczne, miałyśmy zrealizować dowolną imprezę, od pomysłu, przez przygotowanie wszystkiego – mówi Adrianna Lipa, która z koleżanką przejrzała ponad setkę orientalnych filmów reklamowych, by wybrać te najciekawsze.
– Szukałyśmy ich głównie na You Tube, ale nie tylko. Widzowie zobaczą produkcje nowe i trochę starsze, wszystkie śmieszne, dziwne, a czasem nawet szokujące – tłumaczy studentka.
Organizatorki uważają, że w reklamach, które są jednym z mediów współczesnej kultury najlepiej widać jak azjatycka mentalność różni się od europejskiej. Inne jest poczucie humoru, inne zwyczaje, inne fascynacje. A twórcom azjatyckich reklam nie można odmówić pomysłowości i innowacyjności. Wstęp wolny.