Ankieta przeprowadzona wśród 3000 brytyjskich nauczycieli wskazuje, że to, jaki uczeń jest, nauczyciele odczytują patrząc na jego imię. Więcej niż jeden na trzech badanych kojarzył określone imiona z trudnym zachowaniem uczniów.
Marek, Asia, Michał – czy dzieci o tych imionach sprawiają problemy wychowawcze? Czy faktycznie nauczyciele mogą przewidzieć zachowanie ucznia patrząc na jego imię?
Organizacja rodziców Bounty.com przeprowadziła wśród nauczycieli internetową ankietę. Jej wyniki pokazują, że 49% nauczycieli brytyjskich tworzy sobie wyobrażenia na temat uczniów patrząc po raz pierwszy w dziennik i czytając ich imiona i nazwiska.
57% procent badanych myśli, że niegrzeczne dzieci są bardziej popularne wśród rówieśników niż grupa grzecznych i dobrze uczących się uczniów. Jedna trzecia badanych uważa, że niegrzeczne dzieci najczęściej są bardzo inteligentne i wrażliwe.
Brytyjskie imiona niegrzecznych dzieci to m.in.: Jack, Daniel, Brandon, Charcie, Chelsea, Courtney, Crystal.