Z Piask do Łopiennika będzie można pojechać ekspresówką. GDDKiA coraz bliżej podpisania umowy.
To prawie 17-kilometrowy odcinek S17, drogi dwujezdniowej, która pobiegnie nowym śladem, wzdłuż obecnej DK17.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już w maju rozstrzygnęła przetarg i wybrała wówczas ofertę od firmy Intercor za 695, 5 mln zł. - Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 mln zł- mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
Kontrolę przetargu przeprowadził prezes urzędu zamówień publicznych. - Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy- zapowiada Minkiewicz.
Budowa tego odcinka S17 rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Ekspresówka połączy się tutaj z trasą S12 Piaski-Dorohusk. Inwestycja obejmuje też budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. Do tego, dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka.
Niespełna 17-kilometrowy fragment, to część drogi ekspresowej między Piaskami a Hrebennem, o długości ok. 125 km.