Niemal na pewno jesienią tego roku jedną z najlepiej sprzedających się gier będzie FIFA 12. Niemal na pewno będzie to bardzo dobra gra. I niemal na pewno FIFA 12 na PC znów będzie gorsza niż wersje konsolowe.
- Zmiany, jakie zaszły w FIFA 12, to nie ewolucja, a rewolucja - mówi Kaz Makita, producent wykonawczy serii FIFA. - Chcieliśmy stworzyć najlepszą i najbardziej realistyczną wersję FIFA, a do urzeczywistnienia naszych wizji konieczne było opracowanie nowej technologii. Gracze natychmiast zauważą, a raczej poczują znaczenie nowej fizyki zderzeń zawodników dla istoty rozgrywki.
W FIFA 12 skuteczna walka o zdobycie/utrzymanie piłki nie będzie bazować już tylko na technice. Tym razem równie ważne będzie uzyskanie siłowej przewagi nad przeciwnikiem. Gra na bieżąco będzie analizować wszystkie ruchy piłkarzy podczas kontaktu fizycznego, obliczając wpływ zderzeń we wszystkich punktach stycznych na zachowanie ciała zawodników. Efekt?
Konkretna sytuacja może mieć kilka rozwiązań (a przy okazji ma lepiej – bo naturalniej – wyglądać). Wady: ten system ma być tylko w wersjach na Playstation 3 i Xbox 360:
Sporo ma się tez zmienić w sztucznej inteligencji odpowiadającej za poczynania piłkarzy sterowanych przez komputer. Za nią ma odpowiadać nowa generacja systemu Pro Player Intelligence. Zachowania „komputerowych” piłkarzy mają mieć związek nie tylko z charakterystyką danego zawodnika, ale też całej jego drużyny.
Na sprawdzenie tych wszystkich obietnic twórców przyjdzie nam niestety jeszcze trochę poczekać. Do października.