Kolejne miejsce pod budowę bloków mieszkalnych wskazują planiści z Urzędu Miasta. Tym razem są to tereny z dwóch stron skrzyżowania ul. Wojciechowskiej z ul. Bohaterów Monte Cassino oraz al. Tadeusza Mazowieckiego. Ratusz chce umożliwić tutaj stawianie budynków mających nawet 30 m wysokości.
Budowę bloków ma umożliwić nowy plan zagospodarowania terenu, którego projekt właśnie opuścił biurka miejskich planistów i został wyłożony do publicznego wglądu. Wszyscy zainteresowani mogą zgłosić swoje uwagi do projektu. Urząd Miasta będzie je przyjmować do 10 marca.
O których terenach mowa
Przy Wojciechowskiej miałyby zostać wyznaczone dwie strefy pod budownictwo usługowe lub wielorodzinne. Jedna byłaby na rogu ul. Bohaterów Monte Cassino, gdzie znajduje się dziś m.in. stacja kontroli pojazdów Żagiel Auto oraz myjnia samochodowa. Druga strefa jest wskazana po przeciwnej stronie ul. Wojciechowskiej, między ogródkami działkowymi a wybudowaną niedawno al. Tadeusza Mazowieckiego.
Co mogłoby tutaj powstać
W obu wspomnianych strefach projekt planu zagospodarowania przewiduje zarówno bloki mieszkalne, jak też szeroko rozumiane usługi. Mogłyby to być sklepy, biura, hotele, domy seniora, akademiki, przedszkola, szkoły, czy też obiekty sportowe. Inwestorzy mogliby sami decydować, ile wybudują tu usług, a ile mieszkań. W tej sprawie Ratusz chce im dać pełną swobodę.
Najwyższe budynki: 30 m
Ograniczenia dotyczyłyby dozwolonej wysokości zabudowy. Najbliżej skrzyżowania (w obu strefach) mogłyby powstać najwyższe budynki, mające nawet 30 metrów, a obok dopuszczalna byłaby zabudowa mająca maksymalnie 25 m wysokości. Na skrawku terenu przy al. Mazowieckiego, najdalej od ul. Wojciechowskiej planiści chcą się zgodzić najwyżej na 20 m.
Zieleń według planistów
W projekcie nowego planu zagospodarowania narysowano szpalery drzew między terenami pod budynki a obiema dwupasmówkami. Wzdłuż al. Mazowieckiego wyznaczony został też pas „zieleni izolacyjnej”. Podobny pas miałby oddzielać teren dzisiejszej stacji diagnostycznej od sąsiednich działek Markopolu i dawnej Polfy. W strefach „zieleni izolacyjnej” możliwe byłoby jednak lokowanie parkingów, dróg wewnętrznych i placów zabaw, ale minimum 75 proc. gruntu musiałaby zająć „powierzchnia biologicznie czynna”, za którą uznawane są m.in. wodoprzepuszczalne parkingi z plastikowej kratki.
Ile miejsc parkingowych
Projekt wskazuje też minimalną liczbę parkingów mających towarzyszyć nowej zabudowie. W przypadku mieszkań to przynajmniej 1 miejsce postojowe na każdy mały lokal (do 50 mkw.), na średnie mieszkania miałoby przypadać 1,2 miejsca parkingowego, zaś na lokale mające ponad 70 mkw. deweloper musiałby zapewnić 1,5 miejsca na auto. Inne wskaźniki dotyczyłyby lokali usługowych. W przypadku hoteli proponowane minimum to 0,6 miejsca postojowego na jeden pokój, w akademikach 0,9 miejsca na 10 pokoi, zaś w sklepach 3,2 miejsca parkingowego na 100 mkw. powierzchni handlu.
Jak można zgłosić uwagi
O przyszłości tych terenów można będzie porozmawiać bezpośrednio z miejskimi planistami na otwartym dla wszystkich spotkaniu 18 lutego o godz. 16 w Wydziale Planowania Urzędu Miasta Lublin przy Wieniawskiej 14 (sala nr 1206).
Natomiast do 10 marca urząd będzie przyjmował uwagi do projektu planu. Uwagi można składać na papierze, adresując je do prezydenta miasta (pl. Łokietka 1, 20-109 Lublin) lub elektronicznie (planowanie@lublin.eu, ePUAP: /UMLublin/SkrytkaESP), ale przy korespondencji cyfrowej wymagany jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany.