Jeszcze tylko we wtorek osoby zainteresowane pracą na stanowisku sekretarza miasta Kraśnika mogą składać dokumenty w urzędzie. Poprzedni sekretarz miasta Łukasz Skokowski zrezygnował z pracy w kraśnickim urzędzie, zaś burmistrz miasta ogłosił konkurs na to stanowisko.
Kandydat nie może należeć do żadnej partii politycznej. Wśród niezbędnych wymagań są m.in. co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym, w tym co najmniej dwuletni staż na stanowisku kierowniczym urzędniczym. Kandydat ma mieć także wykształcenie wyższe magisterskie (preferowany kierunek to prawo, administracja lub zarządzanie). Wśród wymagań jest także znajomość prawa m.in. z zakresu kodeksu powstępowania administracyjnego i kodeksu pracy. Ma to być również osoba o nieposzlakowanej opinii.
Postępowanie konkursowe przeprowadzi powołana przez burmistrza komisja konkursowa. Członkowie tej komisji sprawdzą najpierw, czy kandydaci spełniają wymagania formalne. W drugim etapie konkursu będą rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi kandydatami.