Mamy dobrą informację dla kierowców – od Lublina do Piask jedziemy po nowej nitce S17. Natomiast na odcinku 3 i 4, czyli obwodnicy Lublina, plac budowy został przekazany hiszpańskiemu wykonawcy.
Jest to symboliczne zakończenie procedur przetargowych na budowę blisko 67-kilometrowego odcinka S17 od węzła Sielce k. Kurowa do początku obwodnicy Piask.
Przypomnijmy, że hiszpańska firma wygrała przetarg na budowę dwóch odcinków S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica – Lubartów oraz Lubartów – Witosa łącznej długości blisko 23 km. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów (na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19) oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (z rezerwą pod docelowy trzeci pas).
– Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa – dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wraz z obwodnicą Lublina zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego.
– Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich, w tym estakady długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.
Dobre informacje mamy także dla kierowców jeżdżących w kierunku Piask i dalej Chełma i Zamościa. – Na odcinku od Lublina do Piask w znaczącej części kierowcy już jadą po nowej, prawej nitce drogi. Tylko w rejonach budowanych kładek dla pieszych czy wiaduktów, kierowcy zjadą na starą część drogi – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Budowa drogi ekspresowej długości 66,8 km została podzielona na 5 kontraktów. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci (pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów od razu w układzie docelowym z trzema pasami ruchu).
Wjazd na drogę ekspresową będzie możliwy za pośrednictwem 11 bezkolizyjnych węzłów: Sielce, Kurów, Przybysławice, Bogucin, Dąbrowica, Jakubowice, Lubartów, Włodawa, Mełgiewska, Witosa i Świdnik.
NA S17 ZBUDUJĄ
79 obiektów inżynierskich
66 przejść dla zwierząt (dużych, średnich i małych)
ponad 130 km dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny
ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych
4 miejsca obsługi podróżnych.
Budowę drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski współfinansuje Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi 3 561 958 989 zł, z czego dofinansowanie unijne 2 618 844 965 zł (85 proc. kosztów kwalifikowanych). Termin oddani do użytku calego odcinka – grudzień 2013.