Na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, trwają prace ziemne. Układana jest warstwa podbudowy z kruszywa, wykonywane są drogi dojazdowe. W okolicy węzłów Bogucin i Sielce ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową. Zakończono prace przy usuwaniu kolizji z siecią wodociągową. Powstają budynki na przyszłych MOP-ach.
– W Sieprawicach przełożono ruch na drogę objazdową. Budowane są drogi dojazdowe wzdłuż przyszłej ekspresówki. Na wysokości Panieńszczyzny, w ciągu DK17 także korzystamy z drogi objazdowej. W miejscu, gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17, prowadzone prace związane z budową wiaduktu w ciągu drogi krajowej nad S17 – wymienia Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wiadomością tego tygodnia jest podpisanie umów na 3 i 4 odcinek S17, obwodnicy Lublina. Inwestycję zrealizuje hiszpańska firma Dragados. 5 grudnia wojewoda lubelski podpisał decyzję ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. – Wcześniej otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część tego odcinka – dodaje Nalewajko.
Na zadaniu nr 5, Witosa–Piaski, prowadzone są prace związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. W związku z pracami budowlanymi wprowadzane są zmiany w organizacji ruchu. Kierowcy korzystają już z części przebudowanej prawej jezdni.
– Od Lublina do przyszłego węzła Świdnik w Krępcu jedziemy lewą (starą) jezdnią, a potem już nową prawą (jedynie przy niektórych obiektach przejeżdżamy po lewej jezdni, a także w okolicy Bystrzejowic), a na pewnym odcinku obydwoma jezdniami (na starej jezdni przewężenie) – mówi Nalewajko. – Na wyłączonych z ruchu odcinkach lewej jezdni frezowana jest nawierzchnia.