Policjanci zatrzymali grupę osób podejrzanych o kradzież materiałów używanych do budowy drogi ekspresowej S17 i paliw z pojazdów pracujących na budowie. Szkody związane z przestępczą działalnością ponieśli jedynie wykonawcy prac przy budowie S17.
– Każda warstwa nawierzchni przyszłej drogi jest kontrolowana pod względem jakości użytych materiałów i wykonanych prac oraz faktycznego zużycia materiałów: piasku, kruszywa oraz mieszanek mineralno-asfaltowych – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na odcinku Sielce–Bogucin, zadaniu nr 1, w dalszym ciągu trwają prace ziemne. – Wykonywane są wykopy i nasypy, trwa wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża. Układana jest warstwa podbudowy z kruszywa. Przy odpowiednich warunkach pogodowych prowadzone są prace przy układaniu pierwszej warstwy bitumicznej – opowiada Krzysztof Nalewajko. Wykonywane są drogi dojazdowe. Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17.
Na zadaniu nr 2, Bogucin–Dąbrowica, wykonawca prowadzi przekładkę instalacji podziemnych kolidujących z przebiegiem trasy. Trwają prace przy odhumusowaniu terenu. – Największy "ruch” panuje na odcinku przechodzącym przez dolinę Ciemięgi, w Sieprawicach przełożono ruch na drogę objazdową. Budowane są drogi dojazdowe wzdłuż przyszłej ekspresówki. Na wysokości Panieńszczyzny, w ciągu DK17, także korzystamy z drogi objazdowej. W miejscu, gdzie droga ekspresowa przetnie obecną DK17 prowadzone są prace związane z budową wiaduktu w ciągu drogi krajowej nad S17 – mówi Krzysztof Nalewajko.
Kończy się zamieszanie związane z protestami dotyczącymi wyboru wykonawcy zadania nr 3, Dąbrowica–Lubartów. Odwołania hiszpańsko-polskiego konsorcjum FCC Construccion i Erbud złożone do sądu gospodarczego i Krajowej Izby Odwoławczej nie przyniosły zmian w rozstrzygnięciu przetargu. – Z zaproszeniem firmy Dragados do podpisania umowy czekamy na zakończenie kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych – mówi rzecznik. Równie dobre wiadomości mamy z odcinka nr 4, Lubartów–Witosa. – Firma Dragados za nieco ponad 629 mln zł zbuduje ten odcinek. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę przetargu i 6 grudnia podpiszemy umowę z wykonawcą.
Na odcinku Witosa–Piaski wprowadzane są zmiany w organizacji ruchu i kierowcy korzystają już z części przebudowanej prawej jezdni. Od Lublina do przyszłego węzła Świdnik w Krępcu jedziemy lewą (starą) jezdnią, a potem już nową prawą (jedynie przy obiektach przejeżdżamy po lewej jezdni, a także w okolicy Bystrzejowic). Na wyłączonych z ruchu odcinkach lewej jezdni frezowana jest nawierzchnia. Przebudowywany jest wyjazd z Drogi Męczenników Majdanka i trwają prace na przyszłym dojeździe do Świdnika wzdłuż lasu Rejkowizna.