Na razie nie ma potwierdzenia rozpisania przetargów na budowę drogi krajowej do Kurowa do Warszawy. I nie ma oficjalnej listy dróg, które powstaną w latach 2014-2020.
– Nie zostały dotychczas wskazane konkretne projekty o znaczeniu ogólnokrajowym, którym planuje się przyznanie dofinansowania z budżetu UE na lata 2014–2020. Zatem nie jest jeszcze możliwe jednoznaczne potwierdzenie czy inwestycje, w tym S17 Kurów – Warszawa wraz z zachodnią obwodnicą Lublina otrzymają dofinansowanie – mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Transportu.
Jedyne, co jest pewne w sprawie budowy S17 na odcinku od Kurowa do Warszawy, to fakt, że trwa opracowanie koncepcji programowej dla S17 na odcinku od węzła Lubelska do węzła Sielce (czyli od Kurowa do Warszawy).
Prace te powinny zakończyć się w listopadzie. Ten fragment S17 ma być wykonany w systemie zaprojektuj i zbuduj, w cyklu 36 miesięcy od daty rozstrzygnięcia przetargu.
Tymczasem lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych dzisiaj otwiera oferty w przetargu na aktualizację dokumentacji technicznej budowy zachodniej obwodnicy Lublina. Firma, która wygra przetarg, będzie miała 7 miesięcy na aktualizację dokumentacji technicznej i kolejne 6 na rozpisanie przetargu, który wyłoni wykonawcę tego odcinka.
Oznacza to zielone światło dla budowy 9,4-kilometrowego odcinka ekspresówki między powstającym węzłem Dąbrowica a nowym węzłem Konopnica (z włączeniem do "starej 19” na wysokości Zemborzyc Dolnych, na skraju Lasu Konopnickiego). Drogowcy nie kryją, że jest duża szansa na rozpoczęcie budowa zachodniej obwodnicy w II połowie przyszłego roku.
Estakada przyspiesza
Estakada, to właściwie dwa mosty równolegle biegnące nad doliną Bystrzycy.
Osadzono je na 23, dwukolumnowych podporach. Elementy stalowe łącznie ważą 10 000 ton. Na nich zostanie wylana płyta żelbetowa, na której znajdą się elementy odwodnienia, zabezpieczeń itd. W każdym kierunku będą po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny oraz chodnik.
Dolinę Bystrzycy przetnie konstrukcja o szerokości ponad 30 metrów.