PKO BP przestrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, w których hakerzy podszywają się pod bank i – pod pretekstem konieczności odblokowania zablokowanego dostępu do konta iPKO – proszą o zalogowanie się do serwisu i zachęcają do skorzystania z zamieszczonego w wiadomości linku, w rzeczywistości przekierowującego użytkownika do fałszywej strony banku.
– PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości. E-maile rozsyłane są przez osoby podszywające się pod bank. Prosimy o zachowanie ostrożności – apeluje Magdalena Lejman z banku PKO BP.
Bank prosi, aby nie odpowiadać na tego typu e-maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych z narzędzia autoryzacyjnego, numeru telefonu komórkowego, danych dotyczących karty płatniczej itp.
W przypadku kłopotów należy dzwonić pod jeden z numerów: 801 307 307 (dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych). Bank zablokował fałszywą stronę, ale podobne ataki mogą się powtarzać.