

Od poniedziałku nasz region promuje się podczas Światowej Wystawy EXPO 2015 w Mediolanie. Tydzień województwa lubelskiego potrwa tam do soboty włącznie.

Ci, którzy w tym czasie odwiedzą Pawilon Polski, będą mogli spróbować sękacza, piwa Perła, miodów pitnych Apis oraz Lubelskiego Cydru, czyli musującego wina z jabłek, bo prezentacje polskich regionów oparte są na motywie tych owoców.
Podczas ekspozycji wyświetlane są także filmy promujące turystykę kajakową nad Bugiem, ukazujące walory turystyczne Zamościa i prezentujące lepienie pierogów. Codziennie prezentować się będzie także czworo tancerzy ze Studia Tańca UDS z Lublina, którzy w swoje występy będą angażować publiczność. Jedną z atrakcji jest również fotobudka, w której można sobie zrobić zdjęcie na tle naszego regionu. Odwiedzający będą mogli także brać udział w konkursach. Główną nagrodą będzie trzydniowy pobyt dla dwóch osób w Grand Hotel Lublinianka.
Koszt organizacji lubelskiego stoiska na EXPO to ok. 300 tys. zł. – W większości jest on finansowany przez Polską Organizację Turystyczną. Nasz wkład wyniósł ok. 20 tysięcy – mówi Dorota Lachowska, wiceprezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tygodnie Regionów w Mediolanie potrwają do 6 września. Do tej pory prezentowały się tu Małopolska i Podlasie. Po Lubelskiem przyjdzie czas na województwa: świętokrzyskie, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, gminy nadmorskie i Warszawę.