Do końca czerwca przyszłego roku gotowych ma być 120 stanowisk postojowych towarzyszących nowemu dworcowi autobusowemu. Dzisiaj miasto zawarło ostatnią z umów na budowę obiektów związanych z przyszłym centrum komunikacyjnym
Kontrakt opiewa na blisko 21 mln zł. Tyle pieniędzy trafi do firmy Strabag, której oferta była najtańsza spośród trzech propozycji złożonych miastu przez wykonawców starających się o zlecenie.
Prace nazywają się oficjalnie rozbudową ul. Krochmalnej, ale w rzeczywistości o wiele ważniejsze będzie to, co powstanie obok ulicy. Na terenie, na którym jeszcze niedawno znajdowała się baza firmy DB Schenker, powstać mają dwie nowe drogi ze 120 miejscami postojowymi dla busów i autobusów oczekujących na odjazd z nowego dworca.
Stary dworzec PKS przy al. Tysiąclecia zorganizowany jest w ten sposób, że autobusy parkują na środku placu manewrowego. W nowej lokalizacji będą oczekiwały na wyznaczonych miejscach koło ul. Krochmalnej. Wjazd na ten teren znajdzie się na przedłużeniu ul. Cukrowniczej, wyjazd będzie bliżej ronda Sportowców.
Tuż obok miejsc postojowych powstanie budynek socjalny dla kierowców. Będą w nim mogli się zagrzać, posilić, wziąć prysznic i odpocząć, będą tu również mieli zapewnione toalety. – Budynek będzie trzykondygnacyjny. Dwie kondygnacje znajdą się w części nadziemnej, zaś jedna w podziemnej – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza.
Sama ul. Krochmalna zmieni się tylko nieznacznie. Jezdnia nie będzie poszerzana, ale dostanie nowy asfalt, zaś zatoka przystankowa po stronie ul. Kawiej zostanie wymieniona na betonową. Poprawiany będzie przebieg chodników i dróg rowerowych, aby słupy nie stały już pieszym na drodze. Zlecenie obejmie też przebudowę oświetlenia, sieci trakcyjnej dla trolejbusów, wodociągu oraz kanalizacji burzowej.
Podpisana dzisiaj umowa jest ostatnim z kontraktów związanych z budową nowego centrum komunikacyjnego z dworcem metropolitalnym.
Największe ze zleceń obejmuje budowę dworca i przebudowę okolicznych dróg (Gazowej, Młyńskiej, Pocztowej i 1 Maja), opiewa na 231 mln zł i powinno być wykonane do końca lipca przyszłego roku. Tymi pracami zajmuje się już warszawski Budimex. Ta sama firma wygrała też drugi kontrakt wart 13 mln zł i obejmujący budowę nowych dróg łączących ul. Lubelskiego Lipca ’80 z rondem przed Targami Lublin oraz wspomniane rondo z al. Piłsudskiego. Obie te drogi powinny być gotowe pod koniec października bieżącego roku.