Ratusz dostał zielone światło do podpisania umowy z wykonawcą Dworca Metropolitalnego, warszawską firmą Budimex. Kontrakt ma opiewać na ponad 231 mln zł.
Podpisanie umowy było uzależnione od wyniku tzw. kontroli uprzedniej prowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych i obowiązkowej przy tak dużych kontraktach. UZP musiał sprawdzić, czy miasto poprawnie wybrało wykonawcę robót.
– Pozytywnie przeszliśmy kontrolę – ogłosił dzisiaj Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina. – W tej chwili czekamy na złożenie przez wykonawcę, którego wybraliśmy, firmę Budimex, zabezpieczenia wykonania umowy. Kiedy tylko zabezpieczenie wpłynie, jesteśmy gotowi podpisać umowę na realizację tego zadania i wprowadzić wykonawcę na teren budowy.
Nowy dworzec między ul. Gazową a Młyńską ma być gotowy w lipcu 2022 roku. Zadaszone perony mają pomieścić 43 stanowiska odjazdowe dla autobusów komunikacji podmiejskiej i dalekobieżnej, natomiast w podziemnym parkingu znajdą się 174 miejsca postojowe.
Główny budynek z kasami oraz poczekalnią ma być zamknięty będzie w większym, „szklanym pudełku”, co ma obniżyć koszty ogrzewania. Dach dworca zaprojektowano jako taras spacerowy obsadzony zielenią, zaś zadaszenia peronów będą pokryte panelami fotowoltaicznej. – O wydajności pozwalającej na pełną samowystarczalność energetyczną budynku – zapowiada Urząd Miasta.
Kontrakt ma obejmować również przebudowę ul. Gazowej, Młyńskiej i Dworcowej. Ul. Pocztowa ma być przystosowana do przyjęcia ruchu komunikacji miejskiej, zaś ul. 1 Maja ma być przekształcona w woonerf, czyli coś pośredniego między klasyczną ulicą a deptakiem. Plac Dworcowy ma nabrać reprezentacyjnego charakteru, a projekt przewiduje wyeliminowanie stąd ruchu samochodowego.
W ramach osobnych zleceń budowany ma być m.in. plac postojowy dla 120 autobusów i busów przy ul. Krochmalnej oraz nowe drogi łączące al. Piłsudskiego oraz ul. Lubelskiego Lipca '80 z małym rondem przed Targami Lublin.