Jeszcze w lipcu zwężona ma być Droga Męczenników Majdanka koło wiaduktu kolejowego, który będzie przebudowywany na zlecenie PKP. Na tej samej ulicy prowadzone mają być też prace zlecone przez miasto, a te przykre niespodzianki dla kierowców zbiegną się z trwającą budową mostu w ul. Fabrycznej.
Lekko nie będzie. Kolejarze nie chcą czekać z przebudową wiaduktu, którym przeprowadzone są tory nad Drogą Męczenników Majdanka. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że prace mogą się zacząć w połowie lipca.
Z wiaduktu zdjęto już neon z napisem „Szacunek na mieście” zawieszony dwa lata temu na zlecenie pracowni „Rewiry” działającej w Centrum Kultury. – Neon wróci, gdy skończy się remont – zapewnia Szymon Pietrasiewicz zawiadujący „Rewirami”, który dogadał się w tej sprawie z koleją. – Ma uwzględnić w projekcie przebudowy instalację elektryczną pod neon.
Firma pracująca na zlecenie kolejarzy jest gotowa do rozpoczęcia robót, ale najpierw musi dostać od Urzędu Miasta zgodę na zwężenie jezdni oraz wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. Jezdnia może być zwężona o połowę, a utrudnienia mogą trwać wiele tygodni.
Ratusz oczekuje, że utrzymany zostanie przejazd w obu kierunkach, przynajmniej jednym pasem w każdą stronę. Wymaga też, by utrudnienia spowodowane przez kolej nie zbiegły się w czasie z „miejską” przebudową zatoki przystankowej na początku Drogi Męczenników Majdanka.
To nie wszystkie kłopoty, które czekają kierowców na tej trasie. Najpóźniej jesienią mają tu być wyznaczane buspasy na obu połowach jezdni. Będą się ciągnąć od skrzyżowania z ul. Wolską i Łęczyńską do skrzyżowania z ul. Sulisławicką i Grabskiego. Oznakowanie powinno być wykonane nie później niż do końca października.
Taki termin został narzucony firmie wykonującej miejski kontrakt, który obejmuje też przebudowę ronda przy Gali i wymianę mostu w ul. Fabrycznej. Również te prace muszą się zakończyć najpóźniej w październiku. Czy to realne? – Wykonawca nie sygnalizuje potrzeby przedłużenia terminu – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Ogólne zaawansowanie prac jest na poziomie 43 proc.
Co dzieje się na skrzyżowaniu? Aleje Zygmuntowskie doczekały się już asfaltowej podbudowy. Na miejscu była już maszyna wiercąca otwory pod fundamenty słupów trakcyjnych dla sieci trolejbusowej. Słupy wyrosną także wzdłuż ul. Lubelskiego Lipca ’80. Na tej ulicy widać już zarys jezdni prowadzącej w stronę ronda, a dzisiaj palownica będzie tu stabilizować grunt.
Z kolei na ul. Fabrycznej trwa już zbrojenie płyty nośnej nowego mostu na Czerniejówce. – Za około dwa tygodnie może się rozpocząć betonowanie – zapowiada Kieliszek. Na Fabrycznej prowadzone są też prace przy podziemnych sieciach.