Od września autobusy będą częściej kursować do strefy ekonomicznej na Felinie. Upomnieli się o to sami pracodawcy. Przybędzie także kursów do Świdnika. Takie zmiany zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego, który układa już nowy rozkład jazdy
Nie zanosi się na rewolucję w trasach linii komunikacyjnych, ani na uruchomienie nowych linii. Rozkład jazdy, który wejdzie w życie po wakacjach ma być nieco ulepszoną wersją tego sprzed wakacji. Pojedyncze kursy będą przesuwane o kilka minut, by ułatwić pasażerom przesiadki oraz dotarcie do pracy lub powrót do domu.
Na głównych liniach autobusowych (m.in. 10, 18, 26, 31, 57) przywrócony ma być znany już cykl 15-20-30, czyli w dni powszednie autobusy pojadą co kwadrans, w soboty co 20 minut, a w niedziele co pół godziny. Najważniejsza linia trolejbusowa 151 będzie kursować w dni powszednie co 7 lub 8 minut, z taką samą częstotliwością będzie jeździć także linia 159, ale tylko w godzinach szczytu.
W cierpliwość musza się uzbroić pasażerowie linii 161. Co prawda urzędnicy zapowiadali, że trolejbusy tej linii zaczną kursować częściej (co 15 minut w dni powszednie), ale nie podawali konkretnej daty takiej zmiany. Wiadomo już, że nie nastąpi to od września. – Są to plany na przyszłość. Nie zostaną zrealizowane w tym roku – zastrzega Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
Pewne jest za to, że po wakacjach uruchomione będą dodatkowe kursy do strefy ekonomicznej na Felinie. Pracuje tutaj już prawie 4200 osób, którym trzeba zapewnić odpowiedni dojazd.
– Zwiększymy liczbę kursów linii 14, 21, 23 i 47, dodatkowo linia 14 będzie zajeżdżała na rondo Przemysłowców – potwierdza Góźdź. – Zmiany w obsłudze Strefy Ekonomicznej zostaną wprowadzone na wniosek firm tam zlokalizowanych. W imieniu zakładów pracy z bezpośrednim wnioskiem wystąpiła firma Modern-Expo.
Kolejną nowością będzie zwiększenie liczby kursów do Świdnika. – Dodatkowe kursy pojawią się również linii 5 i 55. Rozkład jazdy jest jeszcze do ustalenia – dodaje Góźdź. O więcej kursów poprosiły władze sąsiadującego z Lublinem miasta, które dopłacają do takich połączeń. – Jest to około miliona złotych rocznie – informuje Karol Łukasik z Urzędu Miasta w Świdniku.
Nowe przegubowce
Jesienią na ulice Lublina wyjechać nowe, przegubowe trolejbusy kupione przez miasto w lubelskim Ursusie. Każdy z nich ma klimatyzację, biletomat na bilon i karty płatnicze, sporo gniazdek do ładowania telefonów komórkowych i dość dużo miejsca dla stojących pasażerów.