Od sobotniego wieczora inaczej będzie się jeździć w rejonie skrzyżowania ul. Diamentowej z Krochmalną. Samochody osobowe trafią na boczne uliczki, a ciężarowe na długi objazd. Na tym nie koniec. W poniedziałek zaczną się utrudnienia na Fabrycznej, gdzie zamknięta zostanie część jezdni
Krochmalna/Diamentowa
Od sobotniego wieczora cały ruch ma być przełożony z jezdni biegnącej po stronie boisk na jezdnię po stronie klubu jeździeckiego. To pociągnie za sobą kilka innych zmian. Przede wszystkim na tę, że na boczne uliczki trafią wszyscy ci, którzy zechcą pojechać w stronę stadionu i dworca, albo wrócić stamtąd na Czuby i Wrotków. Zmiany mają obowiązywać co najmniej do końca roku.
• Jadąc od strony Czubów w stronę dworca kolejowego trzeba będzie skręcić tuż za Bystrzycą w lewo i dojechać nową jezdnią do ul. Ciepłej, a następnie skręcić w prawo w Betonową (będzie jednokierunkowa), która wyprowadzi nas do Krochmalnej w okolicy kościoła. Uwaga! Na tej trasie obowiązuje ograniczenie do 3,5 t.
• Jadąc od dworca będziemy musieli bardzo wcześnie, tuż za terenami dawnej cukrowni, skręcić w prawo w ul. Włościańską (za kapliczką), która też będzie jednokierunkowa. Dalej znaki poprowadzą nas w lewo przez Dzierżawną przechodzącą w Ciepłą i w ten sposób wyjedziemy za skrzyżowanie z ul. Diamentową, trafiając na jezdnię w stronę Czubów. Również na tej trasie obowiązywać ma ograniczenie do 3,5 t. I jeszcze jedna uwaga: jeśli ktoś chce jechać na Wrotków, nie skręci w lewo w Diamentową, tylko będzie zawracać na rondzie przy Nadbystrzyckiej. Można więc wcześniej wybrać trasę przez Nowy Świat.
• Jadący na wprost w osi Czuby-Wrotków mają najłatwiej, po prostu będą korzystać z innej jezdni. Jeśli ktoś zechce z Diamentowej skręcić w prawo, w stronę dworca, zrobi to dalej, tuż przed Bystrzycą i też pojedzie Ciepłą i Betonową.
• Komunikacja miejska nie zmienia tras, zmieni się za to lokalizacja pary przystanków „Klub jeździecki”.
• Pojazdy o masie 3,5 t trafią na długi objazd przez Muzyczną i Nadbystrzycką.
Fabryczna
Od poniedziałku trudniej będzie przejechać Fabryczną w kierunku ronda. Jezdnia będzie zwężona z powodu wyburzania trzech pustych kamienic stojących przy Gali. Utrudnienia mogą potrwać nawet do końca miesiąca.
• Kierowcy będą „spychani” do osi jezdni tuż za ul. Bronowicką, ale lepiej zawczasu zająć odpowiedni pas, by nie utknąć na dłużej z błagalnym kierunkowskazem.
• Piesi będą zmuszeni do chodzenia drugą stroną ul. Fabrycznej, bo z powodu prac rozbiórkowych zamknięty będzie także chodnik.
• Zamknięty będzie wjazd do Gali od strony ul. Fabrycznej. Dostępny będzie wyłącznie drugi wjazd od strony al. Unii Lubelskiej.
• Komunikacja miejska nie zmieni swoich tras.
Wyburzenia kamienic przy Fabrycznej to dopiero wstęp do znacznie większych utrudnień związanych z zaplanowaną przebudową ronda i wymianą mostu na Czerniejówce.
Za co zabiorą się drogowcy po rozebraniu budynków? W tej sprawie wciąż nie zapadły ostateczne ustalenia między wykonawcą robót a Zarządem Dróg i Mostów. Obie strony nadal nie ustaliły, jak miałby się odbywać ruch w rejonie przebudowy.
– Zaakceptujemy tylko taką organizację ruchu, która spełni wymogi postawione przez Zarząd Transportu Miejskiego, czyli utrzymanie przejezdności ul. Fabrycznej dla kluczowych linii komunikacji miejskiej – tłumaczy Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
– Z naszych analiz wynika, że na czas remontu przebudowy ronda przy Gali, bezwzględnie nie mogą zmienić trasy linie: 7, 14, 16, 23, 55, 156, 158 i 159 – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Tłumaczy, że wysłanie tych linii na objazdy zdemolowałoby ich rozkłady jazdy, wydłużyło znacznie kursy, przez co niemożliwe mogłoby się okazać utrzymanie obecnej częstotliwości kursów.