Na pierwszym odcinku nowej ekspresówki (Sielce–Bogucin) rozpoczęły się prace ziemne. Drogowcy zdejmują humus z pasa przyszłej drogi. Zakończono też rozpoznanie saperskie.
Na trzech kolejnych odcinkach prace budowlane jeszcze się nie rozpoczęły. Trwa formalne przygotowanie inwestycji. Jedynie w miejscowości Długie, niedaleko przyszłego węzła Włodawa drogowcy uporali się z rozbiórka stacji paliw.
Na ostatnim fragmencie ekspresówki, od Lublina do Piask, kontynuowane są prace związanych z rozbiórką ogrodzeń i reklam w pasie drogowym. Gazownicy, telekomunikacja i elektrycy przerabiają instalacje kolidujące z przebiegiem drogi. Usuwają też humus pod drogi dojazdowe i obiekty inżynieryjne. Trwa również frezowanie nawierzchni na prawym pasie jezdni w kierunku Piask. Roboty prowadzone są od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do Krępca.
W związku z tym zamknięty jest jeden pas ruchu. Obowiązuje też ograniczenie prędkości do 50 km/h. W poniedziałek po południu odcinek ten zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Kierowcy będą korzystać z drugiej jezdni w obu kierunkach.
Drogowcy frezują też nawierzchnię na wyłączonym z ruchu odcinku jezdni w kierunku Piask od Bystrzejowic. Ruch odbywa się w obu kierunkach drugą jezdnią.