Poznaliśmy nową, wstępną koncepcję sieci linii autobusowych i trolejbusowych. Cały układ komunikacji ma być przebudowany od września. Czy właśnie w taki sposób?
– Nie jest to jeszcze wersja do wdrożenia, a jedynie do konsultacji społecznych – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego, który teraz zbierać ma uwagi m.in. od radnych, na tej podstawie stworzy nową wersję i to ją da mieszkańcom pod ocenę na początku czerwca. – Ostateczny kształt nowego układu chcielibyśmy wypracować do końca czerwca – dodaje. Nowe rozkłady miałyby wejść w życie od września.
Co znalazło się w przedstawionej wczoraj wersji? Trolejbusy trafiają na ulice, nad którymi od niedawna wisi sieć trakcyjna. Tras nie zmieniają linie 150, 151, 153, 155, 156, 160 oraz linia 9. Nowe trasy otrzymują linie 152, 154 i 158, pojawiają się trzy nowe: 162, 168 i 170.
Linie trolejbusowe kursowałyby z maksymalną częstotliwością nie mniejszą, niż co 15 minut. Tylko linie 154 i 160 byłyby zdegradowane do kategorii uzupełniających.
Co z liniami autobusowymi? Do kategorii podstawowych (co kwadrans w szczycie) zaliczone są 2, 3, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 18, 20, 26, 29, 31, 32, 34, 39, 40, 42, 55, 57 i 74, do uzupełniających (co pół godziny) linie: 1, 8, 21, 23, 25, 27, 30, 37, 44, 45 i 47, zaś do marginalnych: 12, 16, 19, 22, 36, 50, 54, 70, 78, 79 i 85.
W przyszłości powstać ma też linia 46 z Widoku przez Filaretów, Sowińskiego i wiadukt Poniatowskiego na Czechów.