Czas goni robotników przygotowujących place pod nowe stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego. Ze wszystkim muszą się uwinąć do końca miesiąca, a pracy mają jeszcze sporo. Zaraz po nich do akcji mają wkroczyć ekipy firmy, która zainstaluje urządzenia
Do montażu automatycznych wypożyczalni trzeba przygotować w sumie 42 miejsca. – Mamy na to czas do końca lutego – mówi Paweł Tycyk, kierownik projektu w Przedsiębiorstwie Robót Drogowych Lubartów. Jego ekipy utwardziły już place przy Zbożowej, Gospodarczej, Hempla (na zdjęciu), Cukrowniczej, Niepodległości i Walecznych.
Wczoraj trwały prace obok skarpy przy Ruskiej i na Spokojnej w pobliżu Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. A dzisiaj przygotowane powinno być już miejsce na wypożyczalnię przy ul. Godebskiego obok I LO im. Stanisława Staszica. – Pracujemy zgodnie z planem, zdążymy w terminie – zapewnia Tycyk. W przeciwieństwie do poprzednich lokalizacji, teren nie jest już utwierdzany kostka brukową, ale betonowymi płytami. Tylko w kilku miejscach nie trzeba utwardzać terenu.
Niepewna jest wciąż lokalizacja stacji rowerowej przy pl. Litewskim. Zgodnie z projektem powinna być ona zamontowana na chodniku Krakowskiego Przedmieścia między zatoką przystankową obok Poczty Głównej a przejściem dla pieszych przy pl. Czechowicza. Problem w tym, że miejsce to ma być przebudowane w ramach modernizacji pl. Litewskiego. To oznacza, że wypożyczalnię niedługo po jej uruchomieniu trzeba by odkręcać i szukać dla niej innego miejsca. Żeby tego uniknąć, Ratusz zamierza ją od razu postawić w tymczasowej lokalizacji.
– Mamy jeszcze chwilę na decyzję, ale najbardziej prawdopodobnym miejscem jest Krakowskie Przedmieście obok Grand Hotelu Lublinianka – stwierdza Aleksander Wiącek, asystent prezydenta miasta ds. polityki rowerowej. Ostateczna decyzja ma zapaść za około tydzień.
Zaraz po tym, jak przygotowane zostaną place pod wypożyczalnie, rozpocznie się montaż samych urządzeń. Zgodnie z umową z miastem mają być one zainstalowane najpóźniej do 31 marca, czyli w przeddzień uruchomienia systemu po zimowej przerwie. Ale jeśli montaż uda się zakończyć wcześniej – co jest prawdopodobne – to i wcześniej będziemy mogli korzystać z wypożyczalni. – Chcielibyśmy uruchomić Lubelski Rower Miejski jeszcze w marcu – deklaruje Wiącek.
W wyniku rozbudowy system powiększy się o 40 stacji w Lublinie, 5 stacji w Świdniku oraz dwie stacje z rowerkami dziecięcymi zlokalizowane przy Ogrodzie Saskim. Równocześnie aż dwukrotnie zwiększy się liczba dostępnych rowerów. Te nowe będą lepsze od starych, bo pięcio- a nie trzybiegowe.