Za około tydzień mogą się zacząć prace przy budowie nowych stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego. Lokalizacje już uzgodniono, robotnicy są wynajęci, trzeba tylko czekać na uprawomocnienie się zgłoszenia. Rowery powinny być gotowe 1 kwietnia, ale...
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– Nie wykluczamy, że sezon zaczniemy wcześniej – mówi Aleksander Wiącek, asystent prezydenta miasta ds. polityki rowerowej. Jeśli pozwoli na to pogoda, to już w marcu uruchomione zostaną „stare” stacje Lubelskiego Roweru Miejskiego. Zaś od pogody, ale też od sprawności firmy, która ma postawić nowe stacje zależy to, czy również one zaczną działać przed czasem. Termin, w którym muszą być wykonane, wyposażone w rowery i uruchomione to 1 kwietnia.
Jak dotąd wszystko jest na dobrej drodze. Każda ze stacji została już uzgodniona z Zarządem Dróg i Mostów, a wszystkie znajdujące się w ścisłym centrum dostały akceptację Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków. Wykonawca prac złożył już zgłoszenie robót budowlanych, które stanie się prawomocne w połowie tygodnia. To ostatnie czego trzeba, by można było rozpocząć prace.
Pierwszym krokiem będzie przygotowanie miejsc, w których staną nowe wypożyczalnie. Konieczne będzie na przykład utwardzenie części wąskiego trawnika wzdłuż jezdni ul. Peowiaków po przeciwnej stronie niż Centrum Kultury (na zdjęciu). Powstanie tu jedna bardziej wyczekiwanych stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego.
Na terenie Lublina zainstalowanych będzie 40 stacji z 400 jednośladami i to lepszymi, niż używane dotychczas. Nowe rowery będą miały pięć biegów, a te starsze mają tylko trzy. To powinno ułatwić poruszanie się po pagórkowatym Lublinie. Dodatkowo przy Ogrodzie Saskim powstaną dwie stacje z 20 rowerkami dla dzieci. Ponadto pięć stacji wybudowanych będzie w Świdniku, a za ich instalację zapłacą władze Świdnika i powiatu świdnickiego.
Wszystkie nowe wypożyczalnie będą działać na tych samych zasadach, co te wcześniejsze i wszystko ma do siebie pasować: nowe rowery będzie można zostawiać w starszych urządzeniach, a starsze w nowych.
Ulice w Lublinie, przy których powstaną stacje:
Abramowicka/Sierpińskiego, Braci Wieniawskich/Kaprysowa, Cukrownicza, Diamentowa/Medalionów, Długa (poczta), Dożynkowa/Cynamonowa, Dziewanny, Elsnera (rondo), Filaretów/Rymwida, Gębali (szpital), Głęboka (UP), Godebskiego, Gospodarcza/Hutnicza, Hempla/Peowiaków, Jana Pawła II/Gęsia, Jana Pawła II/Jantarowa, Jana Pawła II/Nadbystrzycka, rondo Kamińskiego, Kiepury, al. Kompozytorów Polskich (Paganiniego), Krakowskie Przedmieście/Kościuszki, Kruczkowskiego/Dunikowskiego, Kunickiego/Oboźna, Łęczyńska/Przyjaźni, Łopacińskiego (KUL), Nadbystrzycka/Pozytywistów, Nałęczowska/Sławin, Nałkowskich/Fulmana, Niepodległości, Nowy Świat 36, Radości (szkoły), Ruska (skarpa), Spokojna (urząd), Walecznych/Unicka, al. Warszawska/Bohaterów Monte Cassino, Węglarza, Wojciechowska (szkoły), Zakopiańska, Zana (policja), Zbożowa (pętla).
Stacje dla dzieci:
Leszczyńskiego, al. Długosza
Stacje w Świdniku:
Brzeziny, Centrum Kultury, Góry, Niepodległości, Racławicka/Wyszyńskiego