Więcej niż spodziewał się Ratusz może kosztować postawienie przy ul. Leszczyńskiego 20 nowej siedziby Urzędu Miasta wraz z rozbiórką istniejącego tutaj starego biurowca. Żadna z sześciu firm, które złożyły miastu swoje oferty nie zmieściła się w budżecie ustalonym przez miasto na 80 mln zł
Ratusz zakładał, że nowy obiekt będzie gotowy we wrześniu 2023 r. Do tego czasu trzeba by było go zaprojektować (jest tylko koncepcja nowego budynku), zburzyć stary, postawić nowy i go wykończyć. Tak duży jest zakres zlecenia w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Duże mogą być również koszty.
Do dzisiejszego przedpołudnia Urząd Miasta czekał na oferty od potencjalnych wykonawców. Dostał ich sześć, ale po ich otwarciu okazało się, że żadna z ofert nie mieści się w limicie wydatków ustalonym przez Ratusz na 80 mln zł.
Najmniej przekracza go warszawski Budimex, który życzy sobie niecałe 82,7 mln zł. Najdroższa oferta, od stołecznego Warbudu, opiewa na ponad 98 mln zł. Wszystkie ceny wymieniamy poniżej.
Co będzie dalej? Czy władze miasta dołożą brakującą kwotę i wybiorą wykonawcę? Tego jeszcze nie przesądzają. – Aktualnie będzie prowadzona analiza poprawności złożonych ofert – stwierdza Monika Głazik z biura prasowego Ratusza.
Nowy, sześciopiętrowy biurowiec miałby być miejscem pracy dla około 570 urzędników, którzy dostaliby do dyspozycji ok. 7,6 tys. mkw. powierzchni biurowej. W gmachu przewidziano też dużą salę Biura Obsługi Mieszkańców z 12 stanowiskami dla interesantów.
Do planowanego budynku miałyby trafić m.in. m.in. wydziały odpowiedzialne za architekturę, geodezję, planowanie przestrzenne, ochronę środowiska, gospodarkę komunalną, zieleń, zabytki, fundusze unijne, gospodarowanie mieniem miasta.Główne wejście do biurowca miałoby się znaleźć od strony ul. Leszczyńskiego, tutaj też byłby wjazd do podziemnego parkingu na zaledwie kilkadziesiąt samochodów.
Stary biurowiec przy Leszczyńskiego ma być wyburzony. Zostali w nim już tylko nieliczni urzędnicy. – Aktualnie budynek użytkuje 37 pracowników – przyznaje Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – W tym miejscu zlokalizowane jest w całości Biuro Obsługi Kancelaryjnej, ponadto są pojedyncze stanowiska pracowników Wydziału Egzekucji, Wydziału Organizacji Urzędu, Biura Obsługi Prawnej oraz Wydziału Oświaty i Wychowania.
Kto się stara o kontrakt
* Budimex (Warszawa): 82,7 mln zł, * Erbud (Warszawa): 86,5 mln zł, * Torpol (Poznań): 87,6 mln zł, * Unibep (Bielsk Podlaski): 89,1 mln zł, * Mirbud (Skierniewice): 94,7 mln zł, * Warbud (Warszawa): 98,1 mln zł.
Pięć z sześciu firm oferuje na swoje prace pięcioletnią gwarancją. Wyjątkiem jest Warbud – z protokołu z otwarcia ofert wynika, że firma nie podała okresu gwarancji.