Wybrany został przewoźnik, który przez sześć lat będzie wozić pasażerów na liniach 12, 33, 39, 78, 79 i 85.
Miejski przetarg na „pakiet konopnicki” wygrało konsorcjum, którego liderem są Lubelskie Linie Autobusowe, a partnerem Traf-Line z Pszczyny. Ta oferta była najtańsza (17,6 mln zł). Autobusy będą klimatyzowane i monitorowane, ich średni wiek to 2 lata.
I koszty wzrosły...
Wiemy, ile trzeba będzie dołożyć, by zapewnić w komunikacji miejskiej zastępstwo za PKS Zielona Góra, z którego usług zrezygnowało miasto. – Szacujemy, że koszty będą o ok. 300 tys. zł wyższe, niż w przypadku dalszej realizacji kontraktu przez PKS ZG – przyznaje Justyna Góźdź z ZTM. Dodajmy, że zrywając kontrakt z firmą miasto naliczyło jej też 1 mln zł kary.