Niemal 83 mln zł ma kosztować podatników budowa biurowca, który stanie się nową siedzibą Urzędu Miasta. Dzisiaj Ratusz wybrał firmę, która zaprojektuje nowy budynek przy Leszczyńskiego 20 oraz rozbierze stojący w tym miejscu stary gmach.
Kontrakt zgarnął warszawski Budimex, który był najtańszą spośród sześciu chętnych firm. Ich oferty zostały otwarte już w marcu, ale przetarg mocno się przeciągnął. Ostatecznie czterej konkurenci nie przedłużyli ważności swoich ofert, ponieważ i tak nie mieli szans na wygraną, bo zaproponowali wyższe ceny niż Budimex przy takiej samej, pięcioletniej gwarancji. Piąta firma nie spełniła warunków przetargu. W tej sytuacji zwycięzca mógł być tylko jeden.
Zwycięska firma musi zacząć od zaprojektowania nowego biurowca, bo na razie gotowa jest tylko jego wstępna koncepcja.
– 29-metrowy budynek urzędu będzie miał siedem kondygnacji naziemnych oraz parking podziemny – informuje Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – Wstępny projekt budowlany powinien być gotowy w ciągu trzech miesięcy od daty zawarcia umowy.
Biurowiec stanie w miejscu starego gmachu przy Leszczyńskiego 20, który czeka rozbiórka. – Nowoczesne, przestronne i klimatyzowane pomieszczenia to w tej chwili podstawowy standard pracy biurowej i obsługi klientów. Od lat stary budynek przy ul. Leszczyńskiego nie spełniał w tym zakresie wymagań – przekonuje Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.
Kiedy można się spodziewać prac wyburzeniowych? – Teren zostanie przekazany wykonawcy dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę – informuje Głazik. – Termin rozbiórki starego biurowca uzależniony jest przede wszystkim od wyboru przez wykonawcę sposobu realizacji inwestycji i liczby koniecznych pozwoleń. Tym samym trudno jeszcze wskazać konkretny termin.
Znana jest natomiast data zakończenia robót. Budimex powinien się z tym uporać do końca września 2023 r. W nowym budynku ma powstać duże Biuro Obsługi Mieszkańców z 12 stanowiskami dla interesantów. Mają się tu również przenieść wydziały i biura odpowiedzialne za pozwolenia na budowę, plany zagospodarowania, geodezję, gospodarkę nieruchomościami, ochronę środowiska, zieleń, zabytki czy też rewitalizację. Dzisiaj te komórki są rozrzucone po kilku adresach.
– Budowa nowej siedziby będzie również usprawnieniem naszej pracy w zakresie komunikacji między wydziałami – twierdzi Szymczyk i dodaje, że dzięki temu mieszkańcy będą mogli załatwić w jednym miejscu kilka powiązanych ze sobą spraw.