W czwartek poznamy wstępną koncepcję nowej sieci linii komunikacyjnych uwzględniającą uwagi miasta. Taki materiał opracowuje wynajęta przez Ratusz firma spod Gdyni.
Jej pomysły, zakładające m.in. uruchomienie nowych linii, opisaliśmy wczoraj. Jakie uwagi ma do nich Zarząd Transportu Miejskiego?
Urzędnicy nie chcą likwidacji linii 45, linię 44 chcą skierować na Widok, a na Lipniak wysłać 39. Końcowy przy Leclercu byłby zlikwidowany.
Miasto proponuje, by linie 18 i 57 wymieniły się częściami tras: linia 18 jechałaby na Mełgiewską, a 57 na Paderewskiego. Podobna zamiana byłaby między liniami 4, 8 i 27: linia z Zemborzyc zamiast kończyć kursy w centrum jechałaby do Elizówki, zaś linia 27 z Dominowa byłaby wydłużona do Poligonowej.
ZTM zgadza się na likwidację linii 154, wydłużenie linii 158 od Leclerca przez Armii Krajowej na Czuby i skierowanie linii 40 do ul. Węglarza. A także na skierowanie linii 14 przez pl. Wolności.
ZTM jest za to przeciwny przeniesieniu „siódemki” z Chemicznej na al. Witosa, wysłaniu linii 10 przez Armii Krajowej, „uautobusowieniu” linii 9 i skierowaniu jej przez Orkana. Urzędnicy chcą też wydłużenia linii 152 przez Filaretów, Jana Pawła II, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino i al. Kraśnicką.
Nowa sieć połączeń miałaby obowiązywać od września.