![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![Nowa sieć połączeń miałaby obowiązywać od września](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2015/2015-05/53ec542f83de3e023e1bb3d80dabd135.jpg)
W czwartek poznamy wstępną koncepcję nowej sieci linii komunikacyjnych uwzględniającą uwagi miasta. Taki materiał opracowuje wynajęta przez Ratusz firma spod Gdyni.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Jej pomysły, zakładające m.in. uruchomienie nowych linii, opisaliśmy wczoraj. Jakie uwagi ma do nich Zarząd Transportu Miejskiego?
Urzędnicy nie chcą likwidacji linii 45, linię 44 chcą skierować na Widok, a na Lipniak wysłać 39. Końcowy przy Leclercu byłby zlikwidowany.
Miasto proponuje, by linie 18 i 57 wymieniły się częściami tras: linia 18 jechałaby na Mełgiewską, a 57 na Paderewskiego. Podobna zamiana byłaby między liniami 4, 8 i 27: linia z Zemborzyc zamiast kończyć kursy w centrum jechałaby do Elizówki, zaś linia 27 z Dominowa byłaby wydłużona do Poligonowej.
ZTM zgadza się na likwidację linii 154, wydłużenie linii 158 od Leclerca przez Armii Krajowej na Czuby i skierowanie linii 40 do ul. Węglarza. A także na skierowanie linii 14 przez pl. Wolności.
ZTM jest za to przeciwny przeniesieniu „siódemki” z Chemicznej na al. Witosa, wysłaniu linii 10 przez Armii Krajowej, „uautobusowieniu” linii 9 i skierowaniu jej przez Orkana. Urzędnicy chcą też wydłużenia linii 152 przez Filaretów, Jana Pawła II, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino i al. Kraśnicką.
Nowa sieć połączeń miałaby obowiązywać od września.