

Miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę al. Tysiąclecia po stronie dworca autobusowego między rondem przy Zamku a ul. Lubartowską. Wygrało lubelskie PRD Lubartów, czyli tańsza z dwóch firm, które starały się o kontrakt. Spółka ma najpierw sporządzić niezbędne projekty i na ich podstawie wykonać roboty, na co ma czas do końca listopada.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę


Co do tego czasu ma się zmienić? Wymieniona ma być nawierzchnia jezdni, zaś jeden z trzech jej pasów powinien zostać oznakowany jako przeznaczony wyłącznie dla autobusów. Dwa przystanki zostaną połączone w jeden, który znajdzie się bliżej dworca, a jego zatoka zostanie wydłużona do ul. Cerkiewnej.
Obok biec ma odnowiony chodnik, a wzdłuż niego ścieżka rowerowa, której budowa odbędzie się kosztem blaszanych straganów i stojących z nimi w jednym rzędzie innych stoisk handlowych. Sygnalizacja świetlna na przejściu obok hali Nova będzie – według deklaracji miasta – przebudowana tak, by uwzględniała przejazd rowerowy i tzw. śluzę dla autobusów mającą im ułatwić zmianę pasa na ten do skrętu w lewo w Wodopojną.
Inwestycja będzie kosztować 2,5 mln zł. Na tyle opiewa zwycięska oferta. Miasto liczyło na to, że zmieści się w kwocie 2 mln zł, ale takiej ceny nie zaproponował nikt.
Niezależnie od przebudowy drogi po stronie dworca odnowiona ma być al. Tysiąclecia po stronie Zamku, zarówno jezdnia jak i chodnik, co zlecone ma być firmie zajmującej się bieżącym utrzymaniem drogi i wykonane jeszcze w sierpniu.